نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری همایش "تبیین راهکارهای استفاده بهینه از تسهیلات صندوق توسعه ملی در رابطه با ایجاد اشتغال در روستاها و مناطق عشایری" در تبریز، گفت: این همایش روز شنبه از ساعت چهار الی هفت عصر در سالن استاندارد تبریز برگزار می‌شود.
 
شهاب‌الدین بیمقدار در حاشیه بازدید از پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری، با حضور در غرفه‌ی ایسنا خاطرنشان کرد: از زمانی که برداشت معادل یک میلیارد و 500 دلار از صندوق توسعه ملی با هدف ارتقای تولید و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری تصویب شد، ساماندهی این موضوع را در آذربایجان‌شرقی با همکاری مدیرکل امور روستایی استانداری شروع کرده ایم و با توجه به اینکه آیین‌نامه‌ی این قانون تصویب شده درنظر داریم که برنامه را عملیاتی کنیم به همین منظور همایش مذکور برگزار می‌شود.
 
وی با بیان اینکه قریب به 600 نفر در این گردهمایی شرکت خواهند کرد، اضافه کرد: از علاقه‌مندان و دغدغه‌مندان به این موضوع دعوت می‌شود تا در این همایش شرکت کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه فرماندارن و مسئولان مربوطه نیز در این  همایش که به صورت میزگرد برگزار می‌شود، حضور خواهند داشت در مورد موضوع پنجره واحدی که به درخواست بنده و با حضور نمایندگان در استانداری تشکیل شده بود توضیح داده خواهد شد تا مردم بتوانند به آسانترین روش این موضوع را پیاده کنند.
 
بیمقدار افزود: در این همایش فرم‌هایی نیز جهت شناسایی افراد مستعد و رشته‌ی تخصصی‌شان طراحی شده تا شناسایی شوند، چراکه معمولا بسیاری از روستاییان و عشایر بلد نیستند که طرحی ارائه دهنده، از این رو در تلاشیم تا این فرصت را برای جوانان روستایی و عشایری فراهم کنیم.
 
وی همچنین از طراحی سامانه‌ی اینترنتی "عرضه‌ی محصولات روستایی و عشایری" توسط بخش خصوصی در استان خبر داد و بیان کرد: این طرح اینترنتی با عنوان "از خانه روستایی، چادر عشایری به خانه شهری" در حال طراحی بوده و در روزهای آتی تکمیل خواهد شد، که ابتدا در تبریز پیاده شده و سپس به استان‌های دیگر کشور تعمیم داده می‌شود.
 
بیمقدار با بیان اینکه در طرح "از خانه روستایی، چادر عشایری، به خانه شهری"، محصولات روستاییان و عشایر در معرض فروش قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: در این طرح واسطه‌ها حذف شده و قیمت برای مصرف‌کنندگان مناسب خواهد بود. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.