پنجمین نمایشگاه و جشنواره فناوری و نوآوری ربع رشیدی ( RINOTEX 2017 ) امروز عصر با حضور مسئولان کشوری و استانی آغاز به کار کرد و تا ۲۴آبان ماه در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برپاست.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی،  علی جهانگیری، مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی در آیین افتتاح این نمایشگاه،  با بیان اینکه نزدیک به ۴۵ مهمان خارجی از ۱۰ کشور در نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی شرکت کرده اند، اظهار کرد: حدود ۱۵۰ مهمان ملی در این نمایشگاه حضور دارند و بیش از یک هزار و ۷۰۰ طرح فناوری به این نمایشگاه معرفی شده است.
 
وی افزود: همزمان با برگزاری پنجمین نمایشگاه نوآوری و فناوری در تبریز، ۲۸ رویداد همچون همایش و کارگاه های آموزشی در این مکان برگزار می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی تنها نمایشگاهی است که با تمرکز بر تجاری سازی عمل می‌کند، افزود:  این نمایشگاه برای نشان دادن عرصه ی تقاضا و عرضه است. امسال در برگزاری این نمایشگاه  نیز برخی از سازمان ها از جمله جهاددانشگاهی،  آب و خاک، وزارت نفت و وزارت دفاع با منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی همکاری کرده اند‌.
 
وی همکاری دانشگاهیان را برای تبدیل تبریز به مرکز تجارت و فناوری، توفیق بزرگی دانست و گفت:  همزمان با برگزاری  نمایشگاه نوآوری و فناوری حدود ۲۱بخش تخصصی در آن برگزار می‌شود و برخی مدیر کل نهادهای دولتی، مسئولیت برگزاری این زون ها را برعهده گرفته اند.
 
وی با تاکید بر اینکه ربع رشیدی با برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری، نقش مهمی جهت تحقق اقتصاد مقاومتی کشور، ایفا می کند، افزود: ما اگر تنها به دنبال پول نفت باشیم نمی‌توانیم پیشرفت کنیم و باید از اقتصاد دانش بنیان بهره ببریم، در حال حاضر در آذربایجان شرقی سرمایه بزرگ فناوری را در اختیار داریم که می‌توانیم با استفاده از آن، اقتصاد کشور را متحول کنیم.
 
وی با بیان اینکه بذر اقتصاد دانش بنیان نیازمند شرایط جغرافیایی خاصی است، افزود: ما به دنبال آن هستیم که شرایط خاصی را برای اقتصاد دانش بنیان فراهم کنیم و در این نمایشگاه سعی کرده ایم تمامی عوامل این اکوسیستم را به کار ببندیم.
 
وی با تاکید بر اینکه انتظار داریم مسئولان دولتی در حوزه ی صنعت به عنوان پل ارتباطی، بخش خصوصی را به دانشگاهیان متصل کنند، گفت: در حال حاضر باید دانشگاهیان فناوری را به فروش رسانده و بیزینسمن ها این فناوری را تجارت کنند.
 
وی خواستار اهمیت و توجه مسئولان دولتی به الگوهای شهرستانی و استانی  در زمینه فناوری شد و گفت: امیدوارم چنین الگوها و ابتکارهایی در سایر استان ها نیز عملی شود و هر کس با توان و فرهنگ خود، اقدامات اثرگذاری در زمینه فناوری انجام دهد.
 
وی افزود: نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی با حمایت بخش خصوصی برگزار شده و حتی بخشی از هزینه های جوایز آن را یکی از سرمایه گذاران تامین کرده است.
 
وی اعلام کرد:ما حدود چهار سال در این مسیر بوده ایم و خروجی های خوبی از برگزاری این نمایشگاه ها به دست آورده ایم. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.