به گزارش ایرنا، علی ربیعی روز دوشنبه در آئین کلنگ زنی درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بستان آباد گفت: تمامی تلاش دولت بر این است که رفاه و آرامش در شهرها و روستاهای کشور در شرایط کنونی و بحرانی منطقه فراهم شود.
وی شهرستان بستان آباد را دارای سابقه فرهنگی و دینی عنوان کرد و افزود: بر این اساس تلاش می کنیم این درمانگاه در مدت 48 ماه به بهره برداری برسد.
ربیعی گفت: سازمان تامین اجتماعی با همه مسائل و مشکلات و بحران های اقتصادی کشور در حا حاضر پویا بوده و با مدیریت خوب توانسته مشکلات را یکی پس از دیگری پشت سر بگذارد.
وی با بیان اینکه طرح تحول سلامت هزینه های زیادی را به سازمان های بیمه گر تحمیل کرده و متاسفانه بعضا مورد بی مهری قرار گرفته اند، افزود: سازمان های بیمه گر با این وضعیت دست از گسترش خدمات بر نداشته اند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فعالیت چهار کارخانه از مجموعه شرکت های تامین اجتماعی در حوزه بستان آباد، اظهار کرد: سعی می کنیم آنها وضع خوبی داشته باشند و تلاش بر این است که سطح اشتغال را حفظ و در صورت نیاز به کار از نیروهای بومی استفاده شود.
نماینده مردم شهرستان بستان آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با بیان اینکه 50 درصد جمعیت شهرستان بستان آباد تحت پوشش تامین اجتماعی هستند، گفت: متاسفانه برخی از شهرستان ها با پوشش پنج درصدی صاحب درمانگاه تامین اجتماعی بوده ولی شهرستان بستان آباد با این پوشش هنوز درمانگاه تامین اجتماعی ندارد.
محمد وحدتی افزود: در این شهرستان چهار کارخانه تامین اجتماعی وجود دارد ولی در آنها از نیروهای بومی استفاده نمی شود.
وحدتی خواستاد احداث ساختمان اداری برای اداره کار و بازنشستگاه تامین اجتماعی در این شهرستان شد و گفت: زمین داریم ولی نیازمند مساعت و اعتبار دولتی هستیم.
وی گفت: در شهرستان بستان آباد 600 کارخانه و واحد تولیدی وجود دارد که اکثر درآمدهای آنها به تبریز واریز می شود و در بکار گیری نیروهای بومی در این واحدها کمترین مساعدت صورت گرفته است.
وحدتی خاطر نشان کرد: اگر درآمدهای این واحدها به این شهرستان واریز شود و از نیروهای بومی منطقه در کارخانه هایی که در حوزه استحفاظی شهرستان قرار دارند استفاده شود، شاهد رفع بیکاری و توسعه شهرستان خواهیم بود.
درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان بستان آباد در زمینی به مساحت سه هزار متر مربع و با اعتبار 70 میلیارد ریال احداث می شود.
تامین اجتماعی شهرستان بستان آباد، 41 هزار نفر بیمه شده اصلی و تبعی و یک هزار و 400 نفر مستمری بگیر دارد.
خبرنگار: علی کبیر**انتشار: عزیزی راد
6132/7239/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.