نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی خواستار حمایت جدی از بافندگان و فعالان فرش در شهرستان هریس شد و گفت: متأسفانه فرش دستبافت هریس از رونق افتاده است. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، بیت اله عبدالهی در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هریس گفت: نباید از فعالان و بافندگان فرش غافل بود، بلکه باید با رفع مشکلات و کمبودهای آن‌ها باعث رشد و پیشرفت در صنعت منحصر به فرد این شهرستان (فرش هریس) باشیم. 
وی حمایت‌های مالی و معنوی و همچنین جذب سرمایه‌گذاران برای تولید متمرکز را از راه‌های رشد صنعت فرش شهرستان هریس برشمرد و از دست اندرکاران و مسئولین این امر خواست به حمایت از بافندگان این حرفه هنری بپردازند. 
عبدالهی ایجاد رغبت و انگیزه در بین فعالان و بافندگان را یکی از عوامل رشد و پیشرفت صنایع دستی عنوان کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌ها در توسعه و رشد فرش هریس، متأسفانه دلایلی از جمله عدم رغبت جوانان و تحصیل‌کردگان و همچنین عدم ابتکار و نوآوری در بافت فرش هریس، موجب کم رونقی این محصول دستبافت شده که امیدواریم این مشکل به‌ زودی حل شود. 
وی از مشکلات دیگر فعالان و بافندگان فرش را نبود بازار، تضمین خرید و همچنین وجود مشکلات بیمه آن‌ها برشمرد و از مسئولین امر خواست هرچه سریعتر نسبت به حل این مشکلات و رفع مشکل بیمه‌نشدگان این صنعت هنری اقدام کنند.
فرماندار هریس نیز در این جلسه برپایی نمایشگاه دائمی فرش دستبافت در شهر تبریز به مناسبت فرا رسیدن تبریز 2018 و بهره‌مندی از این فرصت جهانی برای معرفی توانمندی‌های صنعت فرش دستبافت هریس را خواستار شد. 
صابر تقویمی به ایجاد دبیرخانه دایمی فرش در فرمانداری و قرار گرفتن هنر فرش بافی در زیر گروه اشتغال شهرستان و برپایی نمایشگاه عرضه مستقیم فرش هریس تأکید کرد.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.