موکب جلفا امسال برای دومین سال میزبان کاروان زائران اربعین جمهوری آذربایجان است زائرانی که همه سختی ها را تحمل کرده و در مسیر عشق قدم بر می دارند.
به گزارش جلفا نیوز، این روزها حال و هوای اربعین شهر به شهر و خانه به خانه در فضای جامعه پیچیده است، حال و هوایی که چندسالیست با رونق گرفتن پیاده روی اربعین پررنگ تر شده است.
عده ای از تمام جهان عزم زیارت کرده اند و بار سفر بسته اند، عده ای نیز حسرت سفر، همسایه شوق زیارت در دل هایشان شده است.
شاید مشکلات شخصی تنها مانع ما ایرانی ها برای حضور در جمع زوار اربعین باشد اما شیعیان بسیاری در جهان هستند که برای شیعه بودنشان تاوان می دهند و آزادی لازم برای انجام اعمال دینی خود ندارند. شیعیانی که شاید سالهاست در حسرت حضور در پیاده روی اربعین هستند و تنها دیدن تصاویر این اجتماع عظیم و اشک های حسرت بار، سهم شان از این قافله است.
شیعیان جمهوری آذربایجان از جمله شیعیانی هستند که دولت حاکم محدودیت ها و خفگان شدیدی برای برپایی مراسمات دینی شان ایجاد کرده است. این خفگان به جایی رسیده است که ایام محرم امسال در برخی شهرها درب های مساجد را هم بستند تا مانع از برگزاری مراسمات عزاداری عزاداران شوند. و حتی چندین نفر از جوانان را به جرم عزاداری برای امامشان زندانی کردند.
در چنین شرایطی شیعیان این کشور به شوق زیارت کربلا راهی شده اند و شهرستان جلفا میزبان کاروان این زوار است.
موکب جلفا امسال برای دومین سال میزبان کاروان زائران اربعین آذربایجان است زائرانی که همه سختی ها را تحمل کرده و در مسیر عشق قدم بر می دارند.
موکبی که با مساعدت هایی مردمی و همیاری هیات های عزاداری از یک هفته به اربعین برای پذیرایی از زوار حسینی غیرایرانی برپا و تا یک هفته بعد از اربعین نیز به زائران خدمات رسانی می کند.
مسئول این موکب در این باره می گوید: این موکب سال گذشته میزبان 400 زائر اباعبدالله از کشور همسایه آذربایجان بوده که پس از میزبانی، آن ها به مقصد کربلای معلی بدرقه شدند.
حجت الاسلام و المسلمین ذاکری با بیان اینکه سخنرانی، مداحی، ارائه بسته های فرهنگی و توشه راه از برنامه های موکب جلفا برای زائران حسینی می باشد ادامه می دهد: امسال نیز پیش بینی شده است 500 زائر از این کشور برای زیارت اربعین عازم شوند.
وی در پایان با اشاره به هدف این برنامه ادامه می دهد: اربعین پیام وحدت شیعیان به جهانیان است. عظمت و اتحاد مسلمانان در اربعین باید هر سال بیش از پیش به نمایش گذاشته شود و مردم شهر مرزی جلفا نیز در سال های اخیر با پذیرایی از زائران حسینی درصدد هستند تا نقش کوچکی در این عظمت داشته باشند.
دریافت کننده : یحیی مرتضایی ** انتشار: پرویز انصاری
3038/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.