دانشگاه و دانشجو نقش و جایگاه بسزایی در تحولات جامعه داشته و حتی در بسیاری از موارد تحولات بزرگی به دستان دانشجویان و دانشگاهیان رقم خورده است، همانگونه که دانشجویان پیرو خط امام در 13 آبان سال 1358 با بصیرت و شجاعت، پرده از چهره‌ی پلید آمریکا برداشته و سفارت آمریکا را که به لانه‌ی جاسوسی علیه ملت ایران تبدیل شده بود، تسخیر کردند.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، "تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا" به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره)، نقطه‌ی عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران بوده و امام خمینی(ره) این واقعه‌ را «انقلاب دوم» نامیدند، در نتیجه‌ی این واقعه، اسناد خیانت آمریکا علیه ایران اسلامی فاش شد و ذات پلید آمریکا بار دیگر بر همگان آشکار شد.
 
این واقعه به یادماندنی نقش و جایگاه دانشجویان را نمایان ساخته و در حقیقت چراغ راهی برای دانشجویان امروزی است تا با بصیرت و دانش‌اندوزی، نقشه‌های دشمن را برملا ساخته و چون دژی مستحکم در مقابل مستکبران جهان ایستاده و بر آرمان‌های انقلاب اسلامی ایران پافشاری کنند.
 
خبرگزاری ایسنا نیز به مناسبت فرارسیدن 13 آبان «روز مبارزه با استکبار جهانی»، اقدام به برگزاری میزگردی تحت عنوان «13 آبان و جنبش دانشجویی» کرده است؛ این میزگرد با حضور نمایندگانی از تشکل‌های دانشجویی در چندین محور برگزار شد و نمایندگان تشکل‌ها به بحث و تبادل نظر پیرامون مسائل مطروحه پرداختند.
 
در این میزگرد که در ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی برگزار شد، از نمایندگانی از جامعه اسلامی دانشجویان، بسیج دانشجویی و انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه‌های استان دعوت به عمل آمد .
 
 
محور اول؛ اهمیت رویدادهای 13 آبان ماه و نقش جنبش دانشجویی در پیروزی انقلاب اسلامی و پیروی از امام خمینی(ره)
 
محمد حسین کاظمی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز درمحور اول این نشست با بیان اینکه 13 آبان سه واقعه‌ی مهم را در خود جای داده است، گفت: هر کدام از این رویدادها به نوعی نشان‌گر مبارزه مردم ایران با استکبار بوده و با نگاهی به ماجرای تبعید امام خمینی(ره) در تاریخ معآصر ایران، درمی‌یابیم که این تبعید در نتیجه‌ی اعتراض امام(ره) به "کاپیتولاسیون" و مصونیت مستشاران آمریکایی اتفاق افتاده و در حقیقت منشا مبارزه با استکبار و استعمار بوده است.
 
وی اضافه کرد: شهادت جمعی از دانش‌آموزان از دیگر مناسبت‌های این روز است که در 13 آبان سال 57 این دانش‌آموزان احساس تکلیف کرده و مدارس را تعطیل کرده و روانه دانشگاه‌ها شدند تا اعتراض و مخالفت خود را با رژیم ملعون پهلوی اعلام کنند، این حرکت، مبارزه با طاغوت و رژیم دست نشانده‌ی آمریکا بوده و همچنین تسخیر لانه جاسوی آمریکا نیز که به تعبیر حضرت امام (ره) انقلاب دوم بود نیز از جمله رویدادهای 13 آبان است که به منظور مبارزه با استکبار توسط دانشجویان دلیر به تاریخ پیوست.
 
کاظمی گفت: لانه‌ی جاسوی آمریکا مکانی بود که در داخل آن در خاک ایران، اطلاعات سری به آمریکا داده می‌شد برخی اسناد بعد از تسخیر نشان می‌دهد که آمریکا از همان ابتدا به فکر توطئه علیه ایران بوده و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران مخالفت می‌کرد؛ آمریکا ذات پلید خود را تاکنون حفظ کرده و هیچ تغییری در منش و خوی این استکبار جهانی به وجود نیامده است!
 
وی ادامه داد: متاسفانه در سال‌های اخیر شاهد آن بودیم که "برخی" چهره‌ی پلید آمریکا را فراموش کرده و فریب ظاهر بزک شده‌ی آنان را خوردند.   
وی متذکر شد: ذات پلید آمریکا از همان ابتدا محرز بوده و سالیان پیش در 13 آبان ماه جمعی از دانش‌آموزان که ذات حقیقی آمریکا را می‌دانستند به پا خواستند؛ از آن زمان همواره "غیرقابل اعتماد بودن آمریکا" گوشزد می‌شود اما متاسفانه دانش‌آموزان آن زمان بصیرتر از برخی مسئولان امروزی بودند. ای کاش همه بر این امر اعتقاد باشند  که ذات پلید آمریکا در هر لباسی هم که باشد غیرقابل تغییر است.
 
کاظمی در رابطه با اهمیت فعالیت جنبش‌ دانشجویی نیز بیان کرد: جنبش دانشجویی در سال‌های اخیر رو به افول بوده و دانشجویان رغبتی ندارند و رویدادهای سیاسی چه در داخل کشور و چه در خارج کشور برایشان مهم نیست! برای دانشجو دیگر مهم نیست نماینده، وزیر، رییس جمهور، عضو شورای شهر و... که باشد! متاسفانه امروزه دانشجو در فضای دیگری است و بعضا از حق و حقوق خود نیز آگاهی ندارد.
 
وی با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در رابطه با اینکه جنبش‌های دانشجویی و اهمیت مطالبه‌گری قشر دانشجو، خاطرنشان کرد: متاسفانه دانشجوی امروزی با حق و حقوق خود آشنا نبوده و مطالبه‌گر نیست در حالی که دانشجو باید بتواند حرف خود را بگوید و از مسئولان در مورد عملکردشان سوال کند.
 
وی با تاکید بر اینکه دانشجو باید مطالبه‌گر باشد، گفت: این روحیه مطالبه‌گری در عملکرد مسئولان نیز تاثیر گذاشته و مسئولان خواهد دانست که چشم بینایی همواره عملکردشان را رصد کرده و منتظر پاسخگویی است.
 
دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز با اشاره به نقش و جایگاه دانشجویان در پیروزی انقلاب اسلامی، بیان کرد: از روزی که مبارزات علنی امام(ره) شروع شد، همواره بخشی از سخنان امام خمینی(ره) به دانشگاه و دانشجو اختصاص داشت، چرا که اهمیت و جایگاه این قشر را می‌دانست؛ دانشگاه این توانایی را دارد که یک تفکر را در جامعه غالب کند.
 
وی خاطرنشان کرد: البته دانشجویی که می‌خواهد اندیشه‌ای را در جامعه غالب کند، باید خودش هم اندیشمند و متفکر باشد، اما در صورتی که در بازی‌های سیاسی درگیر شده و از رجال سیاسی خاصی دستور بگیرد، هرگز نمی‌تواند در این راستا موفق عمل کند.
 
 
مهدی نیرومند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز نیز در محور اول این نشست با تاکید بر اینکه در دو بعد "تاریخی و محتوایی" می‌توان به رویدادهای 13 آبان توجه کرد، افزود: در بعد تاریخی رویدادهای بسیار مهمی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران در دوره‌های مختلف روی داده که شامل تبعید حضرت امام(ره)، شهادت جمعی از دانش‌آموزان و تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکاست.
 
وی در بعد محتوایی رویدادهای 13 آبان و با اشاره به سخنان امام خمینی(ره) در باب 13 آبان که آن را روز "جوان انقلابی" دانسته اند، اضافه کرد: اهمیت این بعد بسیار بیشتر از بعد تاریخی آن بوده و در حقیقت مبحث "مبارزه با استکبار جهانی" در این راستا مطرح است.
 
وی با تاکید بر اینکه در رویدادهای 13 آبان، جوان انقلابی جایگاه ویژه و موثری داشته و در حقیقت محور اصلی برخی رویدادهای مهم است، گفت: متاسفانه برخی از مسئولان امروزی انقلاب را بدون مبنا درک کرده‌اند، باید مبانی انقلاب را بر اساس راهبردهایی که حضرت آقا در اختیارمان قرار داده است بشناسیم.
 
نیرومند خاطرنشان کرد: جوان انقلابی کسی است که بطور کامل با مبانی انقلاب آشنا بوده و بداند که دلیل انقلاب اسلامی ایران چه بوده و چگونه باید این انقلاب را نگه‌داریم، جوانی که با اندیشه‌های حضرت امام(ره) و ولی‌فقیه آشنا بوده و در این باب مطالعه داشته باشد.
 
وی با تاکید بر اینکه امام(ره) در کتاب طرح کلی اندیشی اسلامی به چهار محور ایمان، توحید، نبوت و ولایت تاکید کرده است، گفت: جوان امروزی باید از این محور شناخت و آگاهی داشته باشد تا بتواند در حد خود تاثیرگذار حرکت کند.
 
محمدهادی جلیلی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز نیز در محور اول این نشست، با اشاره به این‌که جنبش دانشجویی به عنوان پیشرو جامعه در پیروزی انقلاب نقش مهمی دارد، گفت: دانشجو همواره در صف اول اعتراضات به رژیم ستم شاهی حضور داشته و با توجه به آرمان‌های انقلاب با استبداد داخلی و استکبار خارجی مخالفت کرده است.

وی ادامه داد: بر این اساس باید به استقلال دانشجویانی که امروزه فعالیت سیاسی و اجتماعی دارند و در مرتبه‌ی بالاتر، به استقلال کشور توجه شود و از آن غافل نشویم.
 
وی وحدت نیروهای انقلابی و پیشروبودن دانشجو را از ویژگی‌های مهم وقایع روز 13 آبان دانست و افزود: برای درک بهتر هدف و نتایج این کار، بهتر است با افرادی که درگیر این واقعه بوده‌اند از نزدیک صحبت شود.
 
جلیلی با بیان این‌که ایران از جمله کشورهایی است که جنبش دانشجویی در آن نقش فعالی داشت، یاد آور شد: هنر امام خمینی (ره) این بود که به جوانان اعتماد می‌کردند ولی در زمان بعضی دولت‌ها مشاهده می‌شود که تشکل‌ها بسته شدند و فقط تشکل‌هایی که مورد تایید دولت بودند، به حیات خود ادامه دادند و به نظرم این گونه اقدامات، شخصیت دانشجو را زیر سوال می‌برد.
 
وی یکی از دلایل سستی نیروهای دانشجویی را بی‌عدالتی بین جناح‌ها مطرح کرد و ادامه داد: مسئولان باید فضای جامعه را برای حضور دانشجو باز کنند و در جهت ایجاد اعتماد و برقراری عدالت بین گروه‌ها و تفکرات آن‌ها، بکوشند.
 
مهدی امین مستوفی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز نیز در محور اول این نشست با اشاره به این‌که اگر در بین جوانان و دانشجویان استکبارستیزی از بین رود، کشور با مشکل مواجه می‌شود، گفت: متاسفانه خیلی‌ها خواستار عقب نشینی از این موضوع هستند؛ در حالیکه روشنگری و استکبار ستیزی از مهم‌ترین آرمان‌های کشور است و دانشجو باید محیط خود را در این شرایط به خوبی بشناسد.
 
وی اصول مبارزه با استکبار را بر اساس مفاهیم اسلامی، تداوم مبارزه دانست و افزود: با توجه به این‌که دانشگاه محور تمامی تحولات است، باید نگاه عمیقی به دانشجو و دانشگاه داشته باشیم.
 
وی تاکید کرد: غرب تلاش می‌کند که دانشگاه را مکانی برای "علم وارداتی" معرفی کند و دانشجو دغدغه‌ی دیگری نداشته باشد؛ در حالیکه دانشجو با تقویت روحیه‌ی جهادی می‌تواند در جهت دستیابی به اهداف انقلاب اسلامی ایران گام بردارد و در مقابل توطئه‌های دشمن بایستد.
 
محور دوم؛ پیام 13 آبان و نقش "جنبش دانشجویی" در شرایط فعلی
 
محمد حسین کاظمی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در محور دوم این نشست، بیان کرد: مسئولان ارشد نظام امروزه از دانشجویان و جنبش دانشجویی انتظار دارند اما متاسفانه مسئولان "جزء" مانع می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه بعضا دخالت‌هایی بیرون از دانشگاه برای برنامه‌های دانشگاه اعمال می‌شود، افزود: طبق قانون برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی توسط هیئت نظارت مصوب شده و قابلیت اجرا پیدا می‌کنند، اما متاسفانه در برخی از برنامه‌ها، فشارهای از بیرون دانشگاه اعمال می‌شود که برای تشکل‌ها ناخوشایند بوده و در این میان نیز مسئولان دانشگاه خود را منفعل نشان می‌دهند.
 
وی با تاکید بر اینکه ای کاش مسئولان "جزء" نیز به اهمیت و جایگاه دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی پی ببرند، گفت: وقتی مقام معظم رهبری به دانشجو اهمیت داده و با این قشر جلسه برگزار کرده و به سخنانشان اهمیت می‌دهد و در سخنرانی‌هایشان به قشر دانشجو توجه ویژه‌ای می‌کند، چرا باید یک مسئول به خود اجازه بدهد که پاسخگوی مطالبات دانشجویان نباشد.
 
کاظمی با تاکید بر اینکه دانشجو باید به ماهیت اصلی خود بازگردد، خاطرنشان کرد: دانشجو باید ابتدا خودش بخواهد که این وضعیت را تغییر دهد، وقتی دانشجو جرات اعتراض و سوال کردن ندارد از این رو از دیگران نیز انتظاری نخواهد داشت! دانشجو باید تغییر را از خودش شروع کند.
 
وی با بیان اینکه جوان انقلابی باید در مقابل اقدامات غلط، موضع بگیرد، افزود: متاسفانه روز به روز وضعیت جنبش دانشجویی افت کرده و حتی در روز دانشجو نیز که مختص دانشجویان است تنها چند دقیقه فرصت صحبت به دانشجویان می‌دهند.
 
وی در تفسیر کلیدواژه‌ی "آتش به اختیار" نیز گفت: آتش به اختیار این است که تشکل‌های دانشجویی منتظر نمانند که دیگری پیشقدم شده و کاری برایشان انجام دهد، بلکه تشکل‌های دانشجویی باید خودشان فکری کرده و راهی برای فعال کردن "جنش دانشجویی" بیابند؛ در این میان روابط بین تشکل‌ها نقشی تعیین کننده داشته هر چند نظرات مختلفی داشته باشند اما با توجه به اینکه اهداف تمامی تشکل‌ها در راستای انقلاب اسلامی است از این رو می‌توانند با تعامل و ارتباط با یکدیگر  قدم‌های مثبتی را بردارند.
 
کاظمی با تاکید بر اینکه پیام 13 آبان "مبارزه با استکبار" است، یادآور شد: ماهیت آمریکا بر همگان روشن است، اما بعضا دانشجویانی به این باور نمی‌رسند که آمریکا در راس استکبار قرار داد، در حالی که دانشجو وظیفه‌ی روشنگری در جامعه را داشته و باید در این راستا روشنگری کند.
 
 
مهدی نیرومند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در محور دوم این نشست، اضافه کرد: با نگاهی به اوایل پیروزی انقلاب و نقش جنبش دانشجویی در تسخیر لانه‌ی جاسوسی که انقلاب دوم نام گرفت، می‌بینیم که در سال‌های اخیر نقش جنبش دانشجویی شاخه شاخه شده و وحدت اولیه خود را از دست داده است.
 
وی با بیان اینکه فعال بودن جنبش دانشجویی از مطالبات مقام معظم رهبری است، گفت: منظور ما از جنبش دانشجویی هوچی‌گری و توهین نیست! باید این جنبش بر مبنای اخلاق، منطق و برنامه‌ریزی باشد و روح مطالبه گری نیز بدین معنا نیست که در هر موضوعی بدون مستندات و رعایت قانون پیش رفته و دیگران را توبیخ کنیم.
 
وی با تاکید بر اینکه بصیرت، لازمه‌ی حرکت درست جنبش دانشجویی است، متذکر شد: برای رسیدن به تمدن اسلامی باید مراحلی طی شود که ما هنوز در تشکیل دولت اسلامی مانده‌ایم و لازمه‌ی تشکیل این دولت نیز طبق منویات مقام معظم رهبری، "تحول معنوی" است؛ باید در این راستا معنویت را وارد زندگی کرده و گرایش‌های سیاسی و خواسته‌های نفسانی را کنار گذارده و با وحدت و همدلی حرکت کنیم.
 
نیرومند با اشاره به اینکه شاید در ظاهر پیام 13 آبان، تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا باشد اما پیام‌های پنهان فراوانی دارد، گفت: پیروزی بر ترفندها و توطئه‌های آمریکایی، پیروزی بر جبهه‌ی نظامی پیشکرده شرق و غرب، پیروزی بر محاصره‌ی اقتصادی، پیروزی بر جبهه‌ی سیاسی و تبلیغاتی جهانی و پیروزی بر بسیاری از مشکلاتی که به دست دشمن فراهم شده بود، متلاشی شدن بلوک شرق و پوچ درآمدن داعیه ابرقدرتی شوروی، مضمحل شدت تفکر و دستگاهی که آشکارا به ارزش‌های الهی پشت کرده بود، از جمله پیام‌های 13 آبان است.
 
وی در بیان مفهوم "آتش به اختیار" نیز افزود: مقام معظم رهبری این کلید واژه را مطرح کرده و سپس تفسیر کردند، آتش به اختیار یعنی کار فرهنگی تمیز بوده و آشنایی با قانون، داشتن منطق لازمه‌ی اجرا کردن آتش به اختیار بوده و این اقدام باید دلسورانه و طبیب‌گونه باشد.
 
 
محمد هادی جلیلی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در محور دوم نشست، با تاکید بر این‌که تسخیر لانه‌ی جاسوسی به معنای قطع تعامل با دنیا نیست، خاطر نشان کرد: اقدامات این روز، مفهوم " آتش به اختیار" را در ذهن تداعی می‌کند و نباید از تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا این طور برداشت شود که ارتباط و تعامل با کشورهای دیگر قطع شود.
 
 
جلیلی در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به این‌که وابسته بودن تشکل‌های دانشجویی به خارج از دانشگاه، نوعی آسیب برای جنبش دانشجویی است، گفت: نزدیک بودن تفکرات به گروه‌های خارج از دانشگاه مشکلی ندارد ولی تشکل‌ها باید استقلال خود را هم‌چنان حفظ کنند و از سویی باید توجه داشت که در شرایطی که دانشجو استقلال ندارد و تک صدایی در دانشگاه حاکم است، دانشجو به تفکر دانشجویی تشکل‌ها اعتماد نمی‌کند.
 
وی ادامه داد: خوشبختانه بسیاری از تشکل‌ها در دولت فعلی شروع به فعالیت کرده‌اند که لازمه‌ی تداوم این حرکت، اراده‌ی راسخ است و البته برای موضوعات ملی و فراملی باید اتحاد بین گروه‌ها حفظ شود و نظرات واحدی در مورد این گونه موضوعات ارائه دهند.
 
وی با بیان اینکه ارگان‌های خارج دانشگاه و نمایندگان مجلس در مورد اینکه فلان معاون در فلان جا باشد، نباید نظر بدهند! گفت: وقتی یک دولت با رای مردم سر کار می‌آید و مسئولی را انتخاب می‌کند، در نتیجه می‌داند که این مسئول می‌تواند وعده‌ها را عملی کند، اگر قرار باشد در مقابل وعده‌ها بایستیم وحدت ملی خدشه‌دار شده و تشنج ایجاد می‌شود؛ امید است که اختیارات وزارت علوم و در راستای آن اختیارات مسئولان دانشگاه زیاد شده و بتوانند در تمامی حوزه‌ها وعده‌های دولت‌ها را محقق کنند و باید وزارت علوم بتواند وعده‌ها دولت را در حوزه‌های دانشجویی عملیاتی کند.
 
 
مهدی امین مستوفی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد تبریز در محوز دوم نشست، با بیان این‌که گاهی در فضای احساسی، گروه‌ها در داخل کشور به مقابله با یکدیگر می‌پردازند، گفت: به طور کلی تشکل‌های موجود انقلابی و زیر مجموعه‌ی آن هستند و حفظ اتحاد در بین آن‌ها از ضروریات است و در برخی موارد مشاهده می‌شود که سیاست‌هایی اتخاذ می‌شود که باعث ایجاد اختلاف بین تشکل‌ها می‌شود و این مسئله، زمینه‌ی دستیابی راحت‌تر دشمن را به اهداف خود فراهم می‌کند.
      
وی خاطرنشان کرد: بهتر است برای حل این گونه مسائل، جلسات همفکری و مشارکتی با حضور تشکل‌های مختلف برگزار شود تا بتوان به تبیین موضوع پرداخت.
 
محور سوم؛"دیدگاه تشکل‌های دانشجویی در مورد تحریم‌های اخیر علیه ایران"و جمع‌بندی
 
محمدحسین کاظمی، دبیر جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در محور سوم این نشست بر تعامل و ارتباط تشکل‌های دانشجویی تاکید کرد و گفت: این تعامل را می‌توان در قالب برنامه‌ها و جلسات مشترک دنبال کرد.
 
وی با تاکید بر اینکه برنامه‌ی موشکی و... بهانه بوده و آمریکا اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را نشانه گرفته است، ادامه داد: در این راستا دانشجو می‌تواند در جامعه و در میان دانشجویان با بحث و تبادل نظر روشنگری کند تا ماهیت اصلی آمریکا بر همگان آشکار شود.
 
وی خاطرنشان کرد: دانشجو می‌تواند بحث روز را در میان مردم مطرح کرده و مشکلات مردم را متقابلا به مسئولان برساند، دانشجو باید در کنار علم‌آموزی، نسبت به مسائل کشور و مسائل روز دنیا نیز حساس باشد.
 
 
مهدی نیرومند، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز در محور سوم این نشست، با تاکید بر اینکه در ابتدا باید از مفهوم "استکبار" آگاه باشیم، گفت: مقام معظم رهبری یکی از معیارهای انقلابی بودن را در «دشمن‌شناسی» دانسته‌اند؛ دشمن‌شناسی یعنی ویژگی‌ها و مختصات دشمن را بشناسیم.
 
وی با تاکید بر اینکه باید دشمن‌شناس باشیم، افزود: در ابتدا باید خودمان این مبحث را درک کرده و دشمن را بشناسیم و سپس آن را در جامعه تبیین کنیم، امروزه در میدان جنگ نرم قرار داریم و دشمن در تلاش است تا نقشه‌های شوم خود را بر روی جوانان ما پیاده کند! باید تلاش کنیم تا در راستای دشمن‌شناسی جوششی از درون داشته باشیم تا به بیرون سرریز شده و روشنگری کند.
 
وی یادآور شد: درست است که در ظاهر، رئیس جمهور آمریکا در دوره‌های مختلف تغییر می‌کند، اما پشت صحنه‌ی دولت آن یک تفکر واحد وجود داشته و با اینکه یک رییس جمهور آن لبخند می‌زند و دیگری عصبی می‎شود، اما در یک سیستم هستند و سیستم حاکمیتی آمریکا از پیش تعیین شده است!
 
نیرومند با بیان اینکه رئیس جمهوری جدید آمریکا نقاب را از چهره‌ی آمریکا کنار زده و ماهیت اصلی آن را آشکار کرد، افزود: در پی یاوه‌گویی‌های اخیر ترامپ، وحدتی در کشور ایجاد شد، ما باید از این فرصت ارزشمند و وحدت به وجود آمده در راستای ضربه زدن به دشمن استفاده کنیم.
 
 
محمد هادی جلیلی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز در محور سوم نشست، برجام را موضوعی حاکمیتی دانست و خاطرنشان کرد: برجام مورد تایید شورای امنیت ملی، شورای نگهبان و مجلس است و مربوط به یک دولت نیست و از این رو باید اتحادمان را در درون تقویت کنیم تا کشورهای دیگر نتوانند از این شرایط سوء استفاده کنند؛ البته تا زمانی‌ که ثمرات مثبت برجام دیده نشود، نمی‌توان به طور قطع نظر صحیح داد.
 
 
مستوفی، نماینده بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در محور سوم این نشست، با اشاره به این‌که رفتارهای ترامپ، چهره‌ی واقعی آمریکا را به نمایش گذاشت، یاد آور شد: باید بدانیم که آمریکا به دنبال آن است که همان بلایی را که بر سر شوروی آورد، به سر ایران هم بیاورد و البته نفرات و گروه‌هایی در کشور هم‌چون دانشجویان هستند که در مقابل این گونه سیاست‌ها می‌ایستند.
 
 
گفتنی است، روز 13 آبان در تقویم رسمی ایران اسلامی به عنوان "روز ملی مبارزه با استکبار جهانی" به ثبت رسیده و مردم دلاور ایران و به ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان همه ساله در این روز عزیز به صحنه آمده و بار دیگر سیاست‌های خصمانه‌ی آمریکا را محکوم کرده و بر اصل "استکبارستیزی" ایران اسلامی پافشاری می‌کنند. Normal 0 false false false EN-US X-NONE FA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:Arial; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.