به گزارش خبرآنلاین از تبریز، مرتضی محمدزاده، در نشستی با مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید شورای فرهنگ عمومی کشور نسبت به تدوین چارچوب‌های عملیاتی و ابلاغ آن به استان‌ها و شهرستان‌ها اقدام نماید تا ضمن احصای خروجی‌های مصوبات، که گاهی تصور تشریفاتی بودن آن‌ها می‌رود، بر اجرایی شدن کامل و حرکت رو به جلوی آن‌ها نیز نظارت مستمر داشته باشیم.
وی با اشاره به اهمیت مقوله‌ی فرهنگ و ضرورت داشتن نگاه زیربنایی به آن، همان گونه که پایه‌ی انقلاب ما بر آن مبتنی بود، اظهار داشت: باید پایه‌ی اقدامات اجرایی حل مشکلات و مسائل مربوط به فرهنگ باشد و در این زمینه از نگاه سطحی و عامیانه به فرهنگ اجتناب کرد.
وی افزود: باید با داشتن نگاهی عمیق در کلیه‌ی موضوعات رویکرد قابل دفاعی داشته باشیم، به عنوان مثال حتی در مسائل اقتصادی نیز باید فرهنگ کار و تلاش را جدی گرفته و با یک رویکرد فرهنگی سطح مشارکت و وجدان کاری را تقویت نماییم.
فرماندار شهرستان اسکو با اشاره به این که بخش عمده‌ای از آمار جمعیتی شهرستان، شامل شهروندان ساکن شهر سهند می‌باشد، وجود برخی از آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی جدی در سهند، به دلیل رشد نامتوازن این شهر و نبود برخی از زیرساخت‌ها را تائید کرد.
محمدزاده با اشاره به تلاش مجموعه دولت برای حل مشکلات زیرساختی این شهر، گفت: ددولت تلاش می‌نماید به ساخت مدارس، درمانگاه‌ها، مساجد و سایر اماکن مورد نیاز زیست شهری سرعت بخشیده و در کاهش بخشی از مسائل مبتلا به این شهر گام بردارد.
وی افزود: با این وجود ضرورت دارد نسبت به تشکیل جلسات و کارگروه‌های فرهنگی مختلف در راستای برنامه‌ریزی برای حل مشکلات اقدام شود.
فرماندار شهرستان اسکو، با تاکید بر ضرورت توجه جدی دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی به مسائل و مشکلات شهرهای جدید، لزوم ساخت برخی اماکن فرهنگی از جمله مجتمع فرهنگی، کتابخانه و... را یادآور شد و از مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهان پیگیری جدی مسائل در سطح وزارتی شد.
در ادامه این نشست، حجه‌الاسلام موسوی اصل، مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با تقدیر از فعالیت‌های فرهنگی صورت گرفته در شهرستان اسکو وجود شورای فرهنگ عمومی را نعمتی دانست که باید قدر آن دانسته شود.
وی خاطرنشان کرد: این شورا یکی از مردمی‌ترین و در عین حال دولتی‌ترین نهادهای کشور است که امام جمعه به عنوان یک شخصیت مردمی در راس این نهاد و فرماندار به عنوان عالی‌ترین نماینده‌ی دولت در شهرستان نایب‌رئیسی این شورا را بر عهده دارند و ادارت تاثیرگذار و کلیدی شهرستان عضو این شورا و وظیفه خطیر سیاست‌گذاری فرهنگی در شهرستان از بر عهده دارند .
حجه‌الاسلام موسوی اصل تاکید کرد: بنابراین این شورا می‌تواند نقش مهم و موثری در ارتقا و توسعه‌ی فرهنگی شهرستان ایفا نماید.
وی ادامه داد: علیرغم این که فعالیت‌های خوبی طی سال‌های گذشته در عرصه‌ی فرهنگی شهرستان صورت گرفته است، حضور امام جمعه‌ی فرهیخته و فرهنگ‌دوست و فرماندار کاردان و شایسته در شهرستان فرهنگی اسکو مغتنم که می‌تواند قوت قلب مدیران شهرستان در انجام کارهای بزرگ باشد.
مشاور عالی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شهر جدید سهند علیرغم درگیر بودن با برخی آسیب‌های اجتماعی قابل حل، به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی شهر با فرهنگ اسکو، می‌تواند تبدیل به الگویی برای سایر شهرهای جدید شود و در این خصوص یقینا مباحث مطرح‌شده به مقام عالی وزارت منعکس و سعی خواهیم کرد پژواک عملکرد شما در سطوح عالی باشیم.
لازم به ذکر است، در ادامه این نشست طی بازدید حجه‌الاسلام موسوی اصل به همراه حجه‌الاسلام مرادپور و کارشناس امور استان‌های وزارت از مراحل تکمیلی احداث مجتمع فرهنگی هنری اسکو بازدید و و ارائه گزارشی از روند اجرایی این پروژه، رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اسکو اظهار امیدواری کرد: به زودی شاهد افتتاح این مجموعه‌ی فرهنگی و بهره‌مندی اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان باشیم.

 

48

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

  • کدخبر: 782431
  • منبع: khabaronline.ir
  • نسخه چاپی

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.