به گزارش ایرنا، دکتر بهزاد برادران روز پنج شنبه در گفت‎وگو با خبرنگاران با بیان اینکه واکسن‎ها قبل از ورود به بازار به لحاظ عوارض احتمالی بررسی می‎شوند، خاطرنشان کرد: هیچ دلیل و مدرک علمی مبنی بر مضر بودن واکسینه شدن وجود ندارد.
وی ادامه داد: حفظ جان کودکان، ترکیبات سالم واکسن، کم بودن آلرژی در استفاده از واکسن، کاهش دادن مخزن بیماری‎ها در جامعه، حفاظت نسل آینده از بیماری‎ها و ریشه کردن کردن برخی از بیماری‎ها در طول تاریخ از جمله دلایل توصیه‌ی سازمان بهداشت جهانی برای استفاده از واکسن در انسان است.
دکتر برادران اظهار کرد: واکسن فرآورده‎ی ایمونوبیولوژیکی است که برای ایجاد مقاومت اختصاصی در برابر عوامل بیگانه مثل پاتوژن‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها استفاده می‌شود.
وی با اشاره به حساسیت بسیار بالای موجود در تولید واکسن، ادامه داد: تولید واکسن طی یک فرایند طولانی صورت می‎گیرد و پس از مطالعات حیوانی، چهار فاز کلینیکال، ترایال واکسن برای استفاده‎ی عموم راهی بازار می‎شود.
رئیس مرکز ایمونولوژی دانشگاه علوم پزشکی تبریز یادآور شد: امروزه برای بیش از 20 بیماری واکسن تهیه شده که تعدادی از آن‎ها به طور همگانی و بقیه در شرایط خاصی مورد استفاده قرار می‎گیرند.
در روزهای اخیر شایعاتی مبنی بر عقیم شدن نوزادان بر اثر واکسیناسیون در فضای مجازی دست به دست شد.
خبرنگار: مینا بازگشا**انتشار: عزیزی راد
6120/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.