علیرضا کافی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت 188 هزار و 300 رأس دام سبک و 12 هزار و 300 رأس دام سنگین شامل 163 هزار و 400 رأس دام علیه بیماری های واگیر و عفونی دامی نظیر پی پی آر (PPR)، اکتیما، تب برفکی و آبله و 37 هزار و 200 رأس دام نیز در مقابل بیماری های مشترک بین انسان و دام از قبیل تب مالت و هاری واکسینه و مایه ‌کوبی شدند.
وی گفت: با واکسیناسیون انجام شده، تعداد کانون بیماری های دامی در این مدت در مقایسه با مدت مشابه سال 95 به میزان 63درصد کاهش یافته است.
کافی با اشاره به کاهش 76 درصدی تعداد کانون های تب برفکی افزود: تعداد کانون های تب برفکی در این مدت از 17 کانون به چهار کانون کاهش یافته است.
به گزارش ایرنا، شهرستان چاراویماق دارای 250 هزار راس دام سبک و همچنین بیش از 20 هزار راس دام سنگین بوده که در فصول مختلف متغیر است.
شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای 2 بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و 248 آبادی است.
این شهرستان با 35 هزار جمعیت در 180 کیلومتری جنوب تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع شده و شغل بیشتر مردم در این شهرستان کشاورزی و دامداری است.
خبرنگار: سجاد عبدی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/9880
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.