علی نواداد روز دوشنبه در نشست بررسی عملکرد بانک های استان در طرح رونق تولید اعلام کرد: در کل کشور تا به امروز 32 هزار و 547 واحد از طریق سامانه بهین یاب برای دریافت تسهیلات طرح رونق تولید ثبت نام کرده اند که از این تعداد 2 هزار و 700 واحد از آذربایجان شرقی است.
وی ادامه داد: از مجموع ثبت نام ها 366 واحد با 13.5 درصد در داخل شهرک های صنعتی استان قرار دارد و یک هزار و 859 واحد کشاورزی و 839 واحد صنعتی و معدنی است.
نواداد اظهارکرد: از مجموع ثبت نامی های استان 2 هزار و 162 واحد صنعتی و کشاورزی دارای پروانه بهره برداری است.
وی با اشاره به معرفی 740 واحد و طرح تولیدی صنعتی و کشاورزی به سیستم بانکی به ارزش ریالی 5 هزار و 260 میلیارد ریال، اضافه کرد: از نظر تصویب نهایی و معرفی به بانک بعد از استان های اصفهان، مازندران و خراسان رضوی در رتبه چهارم کشوری قرار داریم.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی گفت: از این تعداد 37 واحد به مبلغ 450 میلیارد ریال و از محل انتقالی ها از سال 95 به سال 96 به تعداد 75 واحد به میزان 710 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.
نواداد همچنین با اشاره به اینکه برای بازسازی و نوسازی تجهیزات واحدهای تولیدی 100 هزار میلیارد ریال در کشور تعین شده است، گفت: هنوز دستورالعملی از سوی بانک مرکزی در رابطه با چگونگی پرداخت این تسهیلات ابلاغ نشده است.
به گزارش ایرنا، طرح رونق تولید در راستای تأمین کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی صنعتی، معدنی و کشاورزی اجرا می‌شود که در قالب این طرح، واحدهای تولیدی بعد از ثبت‌نام در سامانه بهین یاب و تشکیل پرونده در دبیرخانه طرح در سازمان صنعت، معدن و تجارت، بررسی درخواست در کمیته‌های دوگانه کارشناسی و کارگروه استانی تهسیل و رفع موانع تولید مطرح و به سیستم بانکی معرفی می‌شوند.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.