معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی گفت: طی سال های اخیر، هیچ قتل کشف نشده ای در استان وجود ندارد و قاتلان به مراجع قضایی تحویل داده شده اند.

 

سرهنگ علی اسمعیل پور در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات استان، با حضور در غرفه ایسنا، در خصوص دستگیری سارقان آرایشگاه زنانه در تبریز، اظهار کرد: اخیرا دو مورد سرقت در آرایشگاه زنانه تبریز اتفاق افتاده بود که یکی از این سرقت ها یک ماه گذشته در شهرک ارم رخ داد و موضوع آن، از این قرار بود که مردی به عنوان خواستگار خانمی که چندین مرتبه از سوی او جواب رد شنیده بود، در آرایشگاه زنانه قصد زورنمایی داشته و با این هدف وارد آرایشگاه شده و النگو و انگشتر خانم را سرقت کرد.

 

وی با اشاره به اینکه سارقان آرایشگاه زنانه شهرک ارم در کم تر از 10 روز دستگیر شدند، افزود: علل تاخیر در دستگیری سارقان آرایشگاه، خروج سارق از استان بود و به محض اینکه سارق رویت شد در مدت زمان کوتاه دستگیر و به مراجع قضایی تحویل داده شد.

 

وی با اشاره به اینکه دومین سرقت در آرایشگاه زنانه واقع در خیابان میرداماد تبریز رخ داد، افزود: در این سرقت مردی به آرایشگاه زنانه وارد شده و زورنمایی کرده بود که این فرد نیز در کم تر از هفت ساعت دستگیر شد.

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی استان با بیان اینکه آذربایجان شرقی از لحاظ ردیف های امنیتی، رتبه ی اول کشوری را کسب کرده است، اظهار کرد: یکی از عمده ترین جرم ها در سطح استان، موضوع نزاع فردی است که در این زمینه اجرای برنامه های فرهنگی و رسانه ای ضروری است.

 

وی با تاکید بر اینکه در آذربایجان شرقی مسائل زورگویی و جرایم خشن رخ نمی دهد، گفت: با توجه به فهیم بودن مردم غیور آذربایجان، مسائل زورگویی و جرائم خشن در استان ما وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه مسائل نزاع فردی یکی از آسیب های اجتماعی محسوب می شود، اظهار کرد: زمانی که فردی درحین نزاع جان خود را از دست می دهد، خانواده ای بی سرپرست شده و یا  فردی به حبس ابد محکوم می شود و زمانی که فردی در بند اسیر شود، بی شک اثرات نامطلوب زندان روی شخصیت و روحیه او تاثیر می گذارد، به عنوان مثال در برخی موارد فرد سالم در زندان به اعتیاد دچار می شود و ضروری است در این راستا رسانه ها به این مسائل و تبعات اجتماعی نزاع فردی توجه ویژه ای داشته باشند.

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی از کسب رتبه ی نخست آذربایجان شرقی در کاهش تخلفات خبر داد و اظهار کرد: در سطح کشور همواره کم ترین میزان جرایم مختلف مربوط به آذربایجان شرقی است .

 

سرهنگ اسمعیل پور با اشاره به اینکه طبق فرمایشات مقام معظم رهبری در سوانح جاده ای اگر یک نفر هم کشته شود، آن هم اضافه است، اظهار کرد: در حال حاضر نیروی انتظامی در تمامی جاده ها به صورت شبانه روزی حضور دارد و ضروری است مردم نیز در این راستا با ما همکاری کنند.

 

وی با تاکید بر این‌که تمامی سرقت‌ها و جان باختگان حوادث جاده‌ای، مربوط به خودروی پراید است، افزود: در اکثر سوانح جاده‌ای خودروی پراید، سرنشینان خودرو جان خود را از دست می‌دهند.

 

وی با بیان اینکه از سال 93 تا شش ماه نخست سال جاری، آمار سرقت 17درصد کاهش یافته است، افزود: رسانه جهت کاهش جرایم، همواره در کنار پلیس بوده و در این زمینه نقش اساسی را بر عهده داشته است.

 

سرهنگ اسمعیل پور با بیان اینکه نیروی انتظامی استان در قالب پلیس 197،  پاسخگوی نظرات و شکایات مردم است، افزود: طی روزهای چهارشنبه ی هر هفته سردار حسن خانی، فرمانده انتظامی استان در مکان پلیس 197 حضور فیزیکی دارد و مردم می توانند مشکلات خود را با تمامی معاونان پلیس مانند پلیس اطلاعات امنیت، پلیس اماکن، گذرنامه، نیروی انسانی، راهنمایی و رانندگی و پلیس راه در 197 مطرح کنند.

 

وی در خصوص آتش سوزی اخیر درب مساجد در تبریز، اظهار کرد: آتش زدن درب مسجد در تبریز صحت نداشته و موضوعی ساختگی و ساخته و پرداخته رسانه ها بود و با توجه به فیلم پخش شده در فضای مجازی، در این جریان افراد در فاصله ی سه متری مسجدی آتش روشن کرده بودند و به گونه ای فیلم برداری شده بود که گویی درب مسجد آتش گرفته است.

 

وی با تاکید بر اینکه مردم نباید برخی از صحنه سازی ها را باور کنند، بیان کرد: برخی افراد کار صحنه سازی را در نقاط مختلف انجام می دهند و بعد آن مکان را به نام تبریز در فضای مجازی انتشار می کنند.

 

معاون اجتماعی نیروی انتظامی آذربایجان شرقی در خصوص صدای مهیب که دو ماه قبل در منطقه ای از تبریز پخش شده بود، گفت: در این جریان بنده خود در محل حضور یافتم و متوجه شدیم که اداره ی گاز تست نشت گاز را در این منطقه انجام می دهد و صدای مهیب تولید شده ناشی از هوای خارج شده از لوله های گاز بوده و این موضوع از سوی اداره گاز به مردم اطلاع رسانی نشده بود.

 


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.