عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه اعضای 13 نفره شورای تبریز همواره از شهردار منتخب حمایت می کنند، اظهار کرد: در حال حاضر تمامی اعضای شورا متحد شده ایم از آقای شهین باهر حمایت کنیم تا بتواند مطالبات و اهداف مردم و شورا را در حد امکان و توان خود به تحقق برساند.
 
محمد اشرف نیا در حاشیه بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات، با حضور در غرفه ایسنا،  با اشاره به اینکه امسال تمامی رسانه های استان در نهمین نمایشگاه مطبوعات حضور نیافته اند، اظهار کرد: انتظار داشتیم تمامی رسانه ها در این نمایشگاه حضور داشتند، البته برگزاری این نمایشگاه بعد از چند سال قابل تحسین است .
 
وی با بیان اینکه مطبوعات در جهان از نظر افزایش آگاهی و دانایی مردم به ویژه اگر با کتاب هم همراه باشد، نقش مثبتی ایفا می کند، افزود: برگزاری این نوع نمایشگاه ها از نظر سمعی و بصری موجب مراجعه و بازدید گسترده مردم از نمایشگاه می شود.
 
عضو شورای شهر تبریز با بیان اینکه اگر کتاب و رسانه ها بتواند جزوی از برنامه های روزانه ی مردم شود، در سازندگی جامعه و نیروی انسانی آن تاثیر بسزایی خواهد داشت، اظهار کرد: جامعه ای که نیروی انسانی آن دانا، فهیم و فرهیخته باشد، جامعه ای پیشرفته تلقی می شود.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از رسالت رسانه ها ایجاد احساس نیاز در مردم برای مطالعه است، افزود: رسانه ها باید در مردم حس نیاز به مطالعه را ایجاد کنند، به عنوان مثال هر فرد روزانه باید احساس کند که به دو ساعت مطالعه نیاز دارد.
 
اشرف نیا با بیان اینکه رسالت دوم رسانه ها انعکاس مشکلات و نیازهای مردم است، اظهار کرد: رسانه ها باید در جامعه افکار سازی مثبت انجام دهند و با توجه به اینکه آذربایجان ازدیرباز دارای فرهنگ و اعتبارات غنی است، در این راستا مطبوعات باید  رسالت خود را انجام دهند.
 
 
وی با اشاره در خصوص تبریز 2018 نیز اظهار کرد: ما باید بپذیریم که اگر امروزه گردشگری به کشوری مراجعه می کند بافت و بخش های فیزیکی جدید آن منطقه برای گردشگران جذابیت ندارد، چرا که  گردشگر اصیل برای بررسی و آشنایی با فرهنگ، هنر و اعتقادات مردم به آن منطقه سفر می کند.
 
عضو شورای شهر تبریز با اشاره به اینکه 375 آثار تاریخی در تبریز از جمله مساجد، بنای ارک، بازار تبریز و خانه های تاریخی وجود دارد، افزود: حفظ میراث فرهنگی و آثار فیزیکی گذشته ی تبریز از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید همگی در حفظ آنها کوشا باشیم.   
وی با بیان اینکه تبریز از نظر هنر، معماری و تفکر فنی و ادبی گذشتگان غنی بوده است، اظهار کرد: برخی از آثار تاریخی تبریز از نظر معماری گویی با انسان سخن می گوید و باید این بخش را به جامعه جهانی به صورت تصویری و رسانه ای معرفی کنیم تا نشان دهیم تبریز در گذر زمان دارای چنین موقعیت برتری از لحاظ جغرافیایی، فرهنگ، علم، هنر و ادبیات بوده است.
 
اشرف نیا با بیان اینکه در راستای تبریز 2018 مردم و مسئولان باید صنایع دستی استان را شکوفا و به برند جهانی تبدیل کنند، افزود: صنعت فرش و چرم تبریز از صنایع برتر تبریز به شمار می روند که باید آنها را در دید عموم قرار دهیم چرا که فرصتی مناسب جهت توسعه اقتصاد، تجارت و صنعت منطقه به شمار می رود و باید در تبریز 2018 از آن به خوبی بهره ببریم.
 
وی با اشاره به اینکه بارزترین نقاط ضعف تبریز 2018  را می توان در بخش زیر ساخت های عمرانی، حمل و نقل و فضای سبز اشاره کرد، افزود: در مدت زمان محدودی که به عنوان عضو شورای شهر حضور داشته ایم برخی از اهدافی که در کمیسیون ها تعریف شده، عملکرد ضعیفی داشته اند به عنوان مثال در بخش زیر ساخت های عمرانی مانند قطار شهری، زیبایی شهر و آرایش المان های شهری هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم.
 
عضو شورای شهر با بیان اینکه در تبریز 2018 می توانیم جایگاه تبریز را به جهانیان بشناسیم،  اظهار کرد: با توجه به پیشینه ی تاریخی تبریز که حدود 700 سال قبل دارای دانشگاه و در بخش های مختلف علمی صاحب نظر بوده است، این تاریخ درخشان نشانگر فرهنگ، هنر، ادب، دین و مذهب سازنده و اصیل مثبت آذربایجان است.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.