یک کارشناس مسائل فرهنگی گفت: متاسفانه کتاب، امروزه به یک کالای تزئینی تبدیل شده است و شاید به دلیل درگیری مردم با مسائل اقتصادی، مطالعه کتاب در اولویت‎ نیازمندی‌های آنان قرار نمی‌گیرد.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسن چمیده فر در حاشیه‎ی نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی در بازدید از غرفه‎ی ایسنا در خصوص نتایج و آثار برگزاری نمایشگاه کتاب در افزایش میزان مطالعه مردم، یاد آور شد: نمایشگاه کتاب در واقع نوعی همایش فرهنگی است که خانواده‌ها در محیطی سالم و فرهنگی در کنار هم حضور دارند ولی به نظرم بهتر است که شیوه‌ی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را سالانه عوض شود و متناسب با نیاز جامعه پیش باشد، هرچند که نباید به طور کلی از سنت‌هایمان دست بکشیم.
چمیده فر با اشاره به برنامه‌های جنبی و برگزاری نمایشگاه مطبوعات استان همزمان با نمایشگاه کتاب تاکید کرد: معتقدم که بهتر است نمایشگاه کتاب و مطبوعات به طور جداگانه برگزار شود؛ چراکه این دو موضوع جدا از یکدیگر هستند واجازه دهیم که هر کدام در فضای خود بتوانند رشد کنند.  
وی ادامه داد: بیشتر افراد فضای مجازی را نوعی تهدید برای جامعه به حساب می‌آورند و در مجوز نشر الکترونیک نیز مشکلاتی وجود دارد؛ در حالیکه جوانان علاقمند فضای مجازی هستند و ما نمی‌توانیم علاقه آنان را از بین ببریم.
وی در پاسخ به این سوال که از آغاز سال تاکنون چند کتاب خوانده است، گفت: به طور کلی اگر هر روز کتاب نخوانم، خوابم نمی‌گیرد و امسال هم تا کنون هفت یا هشت کتاب از قبیل "قمار عاشقانه" ی دکتر سروش و "دولت عشق" را مطالعه کرده‌ام و البته کتابی است که سال‌ها با آن مانوس شده‌ام و آن " مثنوی معنوی" حضرت مولانا است.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.