به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حسن کاملی فر روز شنبه در آیین خطبه خوانی حضرت زینب (س) در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) مراغه افزود: دشمنان قسم خورده اسلام، پس از واقعه عاشورا همواره با ایجاد شبهه ها و ایجاد بدعت های مختلف این واقعه عظیم را در معرض تحریف قرار دادند.
وی ادامه داد: توطئه تحریف فرهنگ حسینی و عاشورایی در بین امت اسلامی با تشخیص درست و به موقع حضرت زینب (س) و با سخنرانی کوبنده آن حضرت در به تصویر کشیدن واقعه عاشورا در اولین روزهای شکل گیری آن نهضت عظیم اسلامی، با شکست همراه شد.
وی اضافه کرد: حضرت زینب (س) با وجود مصیبت ها و سختی هایی که کشیدند، در برابر یزید ملعون ایستادند و از واقعه عاشورا به زیبائی یاد کردند که این امر نشان از ایمان، ولایتمداری و ایستادگی این بانوی بزرگ اسلام در برابر محنت ها و ظلم ها بود.
کاملی فر ولایت مداری حضرت زینب (س) را یکی از مهم ترین ویژگی های این بانوی بزرگ اسلام عنوان کرد و گفت: آن حضرت همواره از امام حسین(ع) تبعیت کرده و در صحنه بزرگ عاشورا و پس از آن نیز ولایتمداری خود را در عمل به اثبات رسانید.
وی افزود: ولایتمداری یعنی تابع امر ولی زمان خود بودن، به گونه ای که تمام اعمال و حرکات و تصمیمات فرد، مورد رضایت امام زمانش باشد.
وی اضافه کرد: امروز نیز ولایت مدار واقعی کسی است که در تصمیم ها و تشخیص هایش تابع و مطیع محض ولایت فقیه باشد.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه عاشورا گفت: انقلاب حسینی و اسلامی کشورمان در سایه تدابیر رهبر انقلاب و ولایتمداری مردم ایران اسلامی روز به روز گسترده تر، ریشه دارتر و نفوذ ناپذیرتر شده است.
کاملی فر در بخش دیگری ازط سخنان خود عفاف و حجاب را یکی از نیازهای اساسی جامعه اسلامی عنوان کرد و ادامه داد: زنان جامعه باید با الگوگیری از حضرت زینب (س) این پیام مهم را در جامعه منتقل کنند.
وی افزود: حضرت زینب(س) در کنار رسالت عظیم خود که تبیین نهضت عاشورا بود، حجاب و عفاف را نیز برای بانوان اسلامی به عنوان فرهنگی جامع و ماندگار معرفی کردند.
به گزارش ایرنا، آیین مذهبی خطبه خوانی حضرت زینب (س) به همت جامعه بسیج زنان مراغه در آستانه ماه صفر در آستان مقدس امامزاده سید محمد (ع) این شهرستان برگزار شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.