مدیر حوزه‌های علمیه کشور با تاکید بر اینکه غرب‌شناسی هوشیارانه و فعالانه از ضرورت‌های روحانیت و حوزه‌های علمیه است، گفت: حوزه‌ای می‌تواند در این میدان نقش آفرین باشد که نظام آن معرفتی، علمی و اصیل، عمیق، اجتهادی و کاملا به روز باشد.

 

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، آیت‌الله علیرضا اعرافی در هشتمین اجلاسیه منطقه‌ای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و عامای بلاد در تبریز اظهار کرد: یکی از مهمترین نکات عصر ما، انقلاب اسلامی است که لایه‌ها، ابعاد و زاویه‌های گوناگونی دارد، اما مهترین زاویه آن تغییر معادلات قدرت معرفتی و تمدنی امروز است.

 

وی یادآور شد: امام (ره) وقتی از مبارزه سخن به میان آورد، نگاهی فراتر از مبارزه با یک رژیم در یک منطقه مشخص داشتند، همانگونه که عاشورا یک مکان را هدف قرار نداده بود.

 

مدیر حوزه‌های علمیه کشور افزود: حوزه آنگاه می‌تواند از فکر و دیانت مردم صیانت کرده و فرهنگ دینی را نهادیه کند که به مهم‌ترین نکته انقلاب توجه کرده و از آن شناخت داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه در طول تاریخ حوزه‌های علمیه با بصیرت کافی معادله‌ها را تغییر دادند، تاکید کرد: ما اگر درگیر میدان‌هایی که دشمن برای ما طراحی کرده است شویم، از میدان اصلی بیرون خواهیم شد.

 

اعرافی ادامه داد: هنوز فلسفه غربی، علوم غربی، سبک و روش‌های غربی در دانشگاه‌ها و در مراکز علمی جامعه بشری حاکم است و انقلابی که از درون قم و حوزه‌ها برخواسته، می‌خواهد تمدن جدیدی ایجاد کند.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.