رشید نظمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جمع ‌آوری اطلاعات دقیق از تعداد کلنی های مستقر و مهاجر به این شهرستان و میزان عسل استحصالی حاصل در دوره زمانی تولید عسل، در تصمیم‌گیری صحیح و اصولی برای دستگاه‌های ذیربط جهت برنامه‌ ریزی و خدمات‌ دهی از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی گفت: سرشماری زنبور عسل همزمان با سراسر کشور از 22 مهر ماه سالجاری در این شهرستان شروع شد و امروز پایان می یابد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خداآفرین ادامه داد: سال گذشته 639 بهره بردار در سطح شهرستان خداآفرین سرشماری شد که با توجه به استقبال علاقمندان به پرورش زنبورعسل، پیش بینی می شود امسال این رقم افزایش یابد.
نظمی افزود: خداآفرین با توجه به تعداد کلنی ها و میزان تولید یک هزار و 565 تنی در سال گذشته، از جمله شهرستان های پیشرو در پرورش زنبور و تولید عسل در سطح آذربایجان شرقی به شمار می رود.
وی گفت: با اتمام طرح سرشماری از کلنی های زنبور عسل، اطلاعاتی چون تعداد بهره برداران، تعداد کلنی های فعال، میزان تولید عسل، کاهش یا افزایش تولید و دیگر اطلاعات فنی جمع آوری خواهد شد و براساس آن برنامه ریزی ها در راستای مدیریت کارآمد افزایش تولید و بهره وری صورت خواهد گرفت.
مدیر جهادکشاورزی شهرستان خداآفرین خاطرنشان کرد: ضروری است که زنبورداران و بهره برداران در طول مدت اجرای طرح، نهایت همکاری را با ماموران سرشماری و مروجین پهنه بندی داشته باشند.
خداآفرین با 35 هزار نفر جمعیت یکی از شهرستان‌های استان آذربایجان شرقی است که با وسعت یک هزار و 525 کیلومتر مربع 3.3 درصد مساحت استان را شامل می‌شود و از سمت شمال با کشور جمهوری آذربایجان جمهوری آذربایجان، از سمت شرق با استان اردبیل، از سمت غرب با شهرستان جلفا و از سمت جنوب با شهرستان‌های کلیبر و ورزقان هم‌مرز است.
شهرستان خداآفرین در 210 کیلومتری شمال شرق تبریز و در حاشیه رودخانه خروشان ارس، به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی چهارفصل، ظرفیت های منحصر به فردی برای فعالیت زنبورداران و تولید این ماده غذایی باارزش دارد که نیازمند ارایه خدمات مناسب از سوی نهادهای متولی است.
خبرنگار: الهام جوادزاده**انتشار: عزیزی راد
7468/518/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.