' پانگ سن' عصر چهارشنبه در جمع فعالان اقتصادی، تجار و بازرگانان آذربایجان شرقی در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی تبریز، افزود: شرکت های مختلف چینی آمادگی لازم و کافی برای ایجاد مراودات اقتصادی و تجاری با بخش خصوصی آذربایجان شرقی هستند و سفارتخانه چین در تهران در این رابطه هر آنچه که در توان داشته باشد، برای بهبود و تقویت همکاری های دوجانبه انجام می دهد.
وی اظهار کرد: بخش اقتصادی سفارت چین و در کنار آن اتاق مشترک ایران و چین می توانند برای گسترش و تقویت همکاری های اقتصادی و تجاری با طرف های ایرانی و به خصوص تبریز وارد عمل شده و با امضای توافق نامه های همکاری منافع دو طرف را تامین کنند.
سن، برگزاری نمایشگاه های مختلف در شهرهای گوناگون چین را فرصتی بسیار ایده آل برای معرفی توانمندی های شرکت های ایرانی و چینی برای یکدیگر دانست و یادآور شد: بدون تردید شرکت در چنین نمایشگاه هایی می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک باشد.
وی از تبریز به عنوان یک شهر اقتصادی و تجاری با قدمت بالای تاریخی یاد کرد و گفت: این منطقه از ایران دارای منابع بسیار غنی معدنی بوده و تبریز یک شهر زنده و پویاست که برای هر سرمایه گذاری می تواند وسوسه انگیز باشد.
سفیر کشور چین در تهران از ایران به عنوان کشوری که دارای تمدن طولانی بوده و نقش محوری در منطقه آسیا دارد، یاد کرد و جاده ابریشم گویای این مطلب می باشد که در این میان شهر تبریز نقش آفرین اصلی در اتصال شرق و غرب آسیا داشته است.
سن ، آشنائی نزدیک با تاریخ غنی تبریز و انقلاب مشروطیت را از مزیت های مهم سفر سفرای 9 کشور آسیایی به این شهر بیان کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این نشست، جایگاه اقتصادی آذربایجان شرقی در ایران را جزو ردیف های نخست قلمداد کرد و گفت: این استان به مرکز دانشگاهی، پزشکی و علمی همراه با داشتن واحدهای بزرگ صنعتی در جمهوری اسلامی ایران شهرت دارد.
صمد حسن زاده افزود: در حوزه صنایع قطعه سازی تبریز یکی از قطب های ایران به شمار می رود که صادرات این محصولات به کشورهای مختلف آسیایی و اروپائی را تجربه کرده و می کند.
وی ، علاقه به ایجاد و تقویت روابط مناسب اقتصادی با کشورهای مختلف جهان را از اولویت های اصلی دولت ایران و بخش خصوصی بیان کرد و ادامه داد: مذاکرات هسته ای بسیاری از واقعیات ایران را برای جهانیان نشان داد و این اصل مهم برای مردم جهان ثابت شد که ایران به دنبال صلح و دوستی و ایجاد روابط بین الملل با سایر کشورهاست.
حسن زاده ، نوسازی صنایع و بهره مندی از فناوری های جدید دنیا را از نیازهای مهم بخش صنعت و تولید آذربایجان شرقی بیان و اظهار کرد: در این زمینه ها به شدت علاقمند به همکاری با کشورهای مختلف جهان هستیم که سفرای محترم می توانند در این رابطه مساعدت های بسیار مهم و تعین کننده ای داشته باشند.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس نیز در این نشست با ارایه گزارشی از وضعیت اقتصادی این منطقه، گفت: منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار مساحت با دو کشور آذربایجان و ارمنستان مرز مشترک دارد و کشورهای حوزه قفقاز و ترکیه نیز به صورت غیرمستقیم روابط نزدیکی دارد.
محسن خادم عرب باغی اظهار کرد: هم اکنون تعداد 400 واحد تولیدی و صنعتی در ارس فعالیت دارد که محور اصلی فعالیت آنها صادراتی با فناوری های روز دنیا است.
وی، توجه به بخش کشاورزی را از اولویت های مهم منطقه آزاد ارس دانست و با بیان اینکه طرح های مهمی در این زمینه آغاز شده است از وجود بزرگترین مجتمع گلخانه ای کشور به مساحت 250 هکتار در این منطقه خبر داد و افزود: 50 هکتار از این طرح به بهره برداری رسیده و 200 هکتار نیز در دست اجرا می باشد.
به گزارش ایرنا، سفرای 9 کشور چین، ژاپن، تایلند، ویتنام، برونئی، سریلانکا، فلیپین، تاجیکستان و گرجستان برای بازدید از امکانات اقتصادی و صنعتی و همچنین آثار و ابنیه های تاریخی و گردشگری تبریز به مدت دو روز وارد این شهر شده اند.
خبرنگار ع : سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.