اساتید، کارمندان و دانشگاهیان دانشگاه تبریز طی تجمعی در مقابل مسجد این دانشگاه، اعتراض خود را به سخنان اخیر، رئیس جمهور آمریکا نشان دادند.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، معترضین در این تجمع با شعار «الله اکبر»، «مرگ بر آمریکا و انگلیس»، «مرگ بر منافقین اسلام»  مخالفت خود با اظهارات اخیر ترامپ را نشان دادند. همچنین در پایان نیز بیانیه‌ای نیز قرائت شد که متن آن به شرح زیر می‎باشد:
بسم الله‎الرحمن‌الرحیم
در چند روز گذشته بحث در مورد نقض عهد آمریکا بالا گرفته است و این موضوع حتی در صحبت‎های وزیر امور خارجه‎ی آمریکا نیز مطرح شده است. این فضاسازی در حالی صورت گرفته است که ایران مطابق گزارش رسمی آژانس بین‎المللی، به همه‎ی تعهداتش طبق متن برجام عمل کرده است.
علت این رفتار خصمانه‎ی آمریکا روشن است و آمریکایی‎ها برجام را ابزاری برای مهار کامل ایران می ‏دانستند. آن‎ها امیدوار بودند برجام هسته‎ای، پله‎ی اول برای مهار ایران قدرتمند باشد و به تبع آن تضعیف سایر مولفه‏ های قدرت کشورمان در برجام‎های بعدی دنبال شود.
نقشه‎ای که رهبر معظم انقلاب، امام خامنه‎ای با تیزبینی آن را رصد کردند و چند روز بعد از پس از امضای برجام در خطبه‎های عید سعید فطر فرمودند: «سیاست ما در مقابل دولت مستکبر آمریکا هیچ تغییری نخواهد کرد؛ همانطور که بارها تکرار کردیم، ما با آمریکا در مورد مسائل گوناگون جهانی و منطقه‎ای مذاکره‎ای نداریم».
آنچه اخیرا از مقامات آمریکا شنیدیم، جز اتهامات و فحاشی که در طول 40 سال گذشته تکرار می‎کردند، چیز جدیدی نبود و ملت ما هر گز خیانت آمریکا به خود را فراموش نخواهند کرد. تحمیل رضا خان با آن دیکتاتوری و استکبار عجیب و غریب، سرکار آوردن محمدرضا پهلوی، برانداختن حکومت ملی کود تای 28 مرداد، کمک‎های بیولوژیکی و موشکی، بمب‎های شیمیایی صدام و هزاران نمونه‎‏ی دیگر شاهدی بر دشمنی دشمنی است که خواهان نابودی نظام جمهوری اسلامی ایران است.
درورد بر روان پاک امام بزرگواران که فرمود: «اگر سپاه نبود، کشور هم نبود.»
سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مایه‏ی عزت کشورمان در جهان بوده و است. مردم ایران همیشه در کنار سپاه و سپاه همیشه در کنار مردم بوده است و از کشور در برابر گروه‎های معاند و تروریستی حفاظت کرده و می‎کند و در دوران جنگ تحمیلی در برابر متجاوزین ایستاد و امروز هم به فضل خدا به ندای مظلومیت مردم مظلوم و مسلمان پاسخ مثبت داده و خواهد داد.
بر همگان روشن و مبین است که ایستادگی در برابر چنین دولت مستکبر و جنایت کاری که از هیچ فرصتی برای ضربه زدن به کشورمان دریغ نمی‎کند، جز با حفظ اتحاد و همبستگی و محقق ساختن مطالبات و فرامین فرمانده معظم کل قوا و ولی امر مسلمین جهان، امام خامنه‏ ای به دست نمی‎آید.
در پایان خاطرنشان می‎کنیم، نوع واکنش و جبهه‎گیری مسئولان جمهوری اسلامی ایران که در خط مقدم مقابله با بدعهدی‎ها و تجاوز به حقوق ملت هستند، تاثیر به سزایی در رفتارهای دولت آمریکا خواهد داشت.
در این شرایط ابراز برخی سخنان مبتنی بر باقی ماندن در برجام ولو با نقض آن از جانب آمریکا، موجب وقاحت بیشتر دشمن خواهد شد و آمریکایی‌ها باید با تمام وجود احساس کنند که مسئولان کشورمان در جایی که پای منافع و حقوق ملت در میان باش، محکم ایستاده‎اند و به طور جدی و محاسبه شده و هماهنگ هزینه‎های بدعهدی را به او تفهیم می‎کنند.
دشمن باید به عینه ببیند که کشور معطل و وابسته‎ی تصمیمات او در برجام و غیر برجام نیست و توقع می‎رود مسئولین مربوطه راهکارهای جهشی و جهادی، اقتصاد مقاومتی را پیاده کنند و به کارهای روزمره‌ی دستگاه‎های اقتصادی قانع نشوند.
مسئولان ضمن حفظ وحدت در میان خودشان و نکشاندن اختلافات میان مردم صدای یگانه و واحدی را در برابر دشمنان سر دهند.
بسیج دانشگاهیان تبریز خواستار این است که مسئولان محترم کشورمان در مواضع اقدامات و واکنش‎های خود، مواضع کشورمان را به طور واضح برای طرف مقابل ارسال کنند و در این مهم تذکرات رهبر معظم انقلاب را سرلوحه‎ی کار خود قرار دهند.
این رئیس جمهوری که در آمریکا انتخاب شده و تمامی نوکرانشان چه منطقه‏ ای و چه بین‎المللی بدانند، هر حرکت غلط آن‎ها در برجام با عکس‌العمل جمهوری اسلامی مواجه خواهد شد.
ملت ایران اعم از زن و مرد، دانشجو، نخبه، پیر و جوان با وحدت و یکدلی فارغ از سلایق و نظرات سیاسی گوناگون در برابر استکبار جهانی علی‎الخصوص آمریکا و رژیم جعلی، غاصب و کودک کش صهیونیستی ندای مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل سر می‎دهند و این وعده ‏ی الهی است که در پایان آنچه که می‎ماند حق است و باطل رفتنی است.‎
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.