به گزارش روز دوشنبه ایرنا، وی را در این بازدید ایرج شهین باهر شهردار منتخب تبریز و جمعی از مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی همراهی کردند.
امام جمعه تبریز در خطبه های هفته گذشته نماز جمعه با تاکید بر انجام ورزش های سالم و صحیح و مرمت تندیس های پارک مفاخر تبریز و وعده بازدید از پارک مفاخر تبریز به منظور تسریع در مرمت تندیس ها و نیز زیباسازی پارک را داده بود.
شهردار منتخب تبریز در این بازدید گفت: امیدواریم با همکاری اداره‌کل اوقاف، پارک زیبای طوبی را در خدمت استفاده مناسب شهروندان قرار دهیم.
ایرج شهین‌باهر خاطر نشان کرد: پارک طوبی سال‌ها پیش، با همت شهرداری تبریز احیا شد و پس از بحث‌های مربوط به مالکیت پارک، با رای مرجع قضایی در خدمت اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قرار گرفته است.
وی با بیان این‌که مطابق رای قانونی، شهرداری تبریز از سال 1392 تنها عهده‌دار فضای‌سبز پارک است،افزود: متاسفانه بخش‌هایی از پارک، وضعیت نامطلوبی دارد و همین امر موجب شد با تاکید حضرت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین آل‌هاشم، سامان‌دهی پارک در دستور کار شهرداری تبریز قرار بگیرد.
شهردار منتخب تبریز ادامه داد: مصمم هستیم با هماهنگی اداره‌کل اوقاف، در آستانه رویداد تبریز ۲۰۱۸، این پارک را سامان‌‌ داده و در خدمت استفاده مطلوب شهروندان قرار دهیم.
وی با اشاره به این‌که پارک طوبی، آرامگاه مشاهیر مهمی از قبیل باقرخان، آیت‌الله شهیدی، مرحوم حاج‌رضا طوبی و استاد نخجوانی است، افزود: بخش‌های جنبی و کاربردهای متنوع پارک طوبی، باید به تناسب جایگاه فاخر پارک، مورد بهره‌برداری قرار بگیرد که این امر نیازمند همکاری مجموعه اوقاف استان است.
شهین‌باهر با اشاره به نزدیکی رویداد تبریز 2018 خاطر نشان کرد: اهداف مهم تبریز ۲۰۱۸ با اختیارات محدود شهرداری نمی‌تواند به ثمر برسد و از این رو همکاری و نقش‌آفرینی عموم دستگاه‌های اجرایی ضروری است.
بوستان مفاخر تبریز یا بوستان طوبائیه، یکی از بوستان‌های تبریز است که در محلهٔ آبرسان و در حاشیه کمربندی آزادی واقع و 15 هزار متر مربع مساحت دارد.
محل این پارک و مسجد طوبی که در کنار پارک واقع شده است، قبلا به باغ بزرگی اختصاص داشت که به حاج رضا طوبی از بازرگانان تبریز تعلق داشت.
وی بعدها با وقف باغ خود را به گورستان طوبائیه تبدیل می‌کند در این آرامگاه، تنی چند از مشاهیر آذربایجان از جمله، باقرخان، آیت‌الله میرزا فتاح شهیدی، رضا طوبی و محمد نخجوانی دفن شده‌اند.
در حال حاضر، این گورستان به 'پارک مفاخر' تبدیل شده و بخشی از این پارک به یادمان مفاخر آذربایجان اختصاص داده شده است.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.