شاپور اصلانی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این اقدام بعد از سیر آزمایشی موفق ریل باس تبریز - سلماس- رازی و بالعکس در یک ماهه گذشته انجام شد.
وی اظهار کرد: افزایش این تعداد رام قطار در راستای سیاست های کلان راه آهن جمهوری اسلامی ایران مبنی بر توسعه قطارهای حومه ای گردشگری و در پی استقبال مردم ساکن در مسیر تبریز- شرفخانه، سلماس و رازی، قطار مسافری تبریز- رازی و بالعکس انجام شده است.
مدیرکل راه آهن آذربایجان با بیان اینکه ظرفیت جابجایی قطار در مسیر تبریز - رازی روزانه 336 نفر است، یادآوری کرد: زمان حرکت این قطار از تبریز روزهای دوشنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه هر هفته ساعت 6 صبح و زمان برگشت این قطار از رازی ساعت 16 عصر همان روز است.
اصلانی با بیان اینکه طول این مسیر 222 کیلومتر و مدت زمان سفر با قطار نیز 3.5 ساعت است، ادامه داد: قیمت بلیط این قطار با تخفیف ویژه 250 هزار ریال و محل فروش بلیط در تمامی آژانس های دارای مجوز راه آهن است.
وی هدف از راه اندازی قطار گردشگری ریل باس تبریز- سلماس- رازی را پاسخ به تقاضای مسافران ورودی و خروجی از مرز رازی، استقبال ساکنان در شهرهای همجوار راه آهن در این مسیر و هدایت مردم از جاده به ریل به منظور کاهش ترافیک و تصادفات جاده ای در استان های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اعلام کرد.
محور ارتباطی تبریز- مرز رازی از مسیرهای پرتردد به ویژه در فصول گرم و گردشگر پذیر سال است و پایان هفته ها صدها نفر از هموطنان برای سفر به ترکیه یا بالعکس در آن مسیر رفت و آمد می کنند.
نخستین خط راه آهن ایران یک قرن قبل در حد فاصل تبریز تا بندر شرفخانه دریاچه ارومیه توسط روس ها ساخته شد.
راه‌آهن آذربایجان از نواحی چهارده‌گانه راه‌آهن ایران با محورهای تبریز - تهران (تا ایستگاه مراغه)، تبریز- جلفا و تبریز- رازی و شامل 19 ناحیه است و با احتساب خطوط فرعی طول آن به 530 کیلومتر می رسد.
راه‌آهن آذربایجان به استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل خدمت‌رسانی می‌کند.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:محمد رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.