نماینده تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس گفت: بنده به عنوان رئیس فراکسیون معلولان، برای تصویب قانون «حمایت از حقوق معلولان» تلاش می‌کنم.
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، زهرا ساعی در مراسم گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، با اشاره به اینکه روز جهانی عصای سفید توسط سازمان ملل، جهت توجه مسئولان و نهادهای مدنی و اجتماعی به مشکلات روشندلان نام ‌گذاری شده است، اظهار کرد: تمامی شهروندان باید نسبت به ظرفیت‌ها، حقوق شهروندی و ارتقای سطح زندگی نابینایان، توجه ویژه داشته باشند. 
وی افزود: در کشور ما سازمان بهزیستی به عنوان متولی اصلی رسیدگی به مسائل مربوط به معلولان جامعه است و وضعیت استان ما در این بخش بهتر از سایر استان‌ها است. 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس با اشاره به اینکه همواره تلاش می‌کنیم معلولان از حقوق و فرصت‌های برابر در جامعه برخوردار شوند، اظهار کرد:  طبق قوانین حمایت از معلولان، به مسائل پیشگیری و درمان این قشر در برنامه‌ی ششم توسعه توجه ویژه‌ای شده است و جهت پیشگیری از متولد کودکان نابینا، آزمایشات قبل از ازدواج اجباری شده است.
وی افزود: دولت باید در زمینه‌ی رسیدگی و درمان معلولان حمایت کند و در جهت ارتقاء و پیشرفت فیزیکی و معنوی افراد معلول تلاش کند. در این راستا لایحه حمایت از حقوق معلولان نیز توسط دولت تنظیم شده و در کمیته‌ی مشترک در حال بررسی است.  
وی بیان کرد: بحث اختصاص سه درصدی سهمیه‌ی سه درصد اشتغال معلولان در ادارات دولتی تا حدودی در استان ما تحقق یافته است و بخشی از استخدام های افراد معلول توسط اداره کل بهزیستی و آموزش و پرورش استان انجام شده است. 
وی یادآور شد: طبق ماده ۲ لایحه حمایت معلولان، شهرداری‌ها در حوزه‌ی ساماندهی محیط شهری جهت تردد معلولان، موظف به مناسب‌سازی مکان‌های عمومی هستند. 
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر ابراز امیدواری کرد و گفت: مسئولان به شعارهای خود جهت حل مسائل معلولان از جمله حفظ کرامت انسانی، حقوق شهروندی معلولان و اشتغال این قشر، جامه‌ی عمل بپوشانند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.