به گزارش ایرنا، محمدصادق پورمهدی روز سه شنبه در مراسم آغاز عملیات اجرایی شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب و احداث ساختمان ادارای آب و فاضلاب خداآفرین در شهر خمارلو، با اشاره به این ممنوعیت، اظهار کرد: بر همین اساس هزینه این پروژه ها از محل اعتبارات دولتی تامین نمی شود و مردم، شوراها، شهرداری و دهیاری ها در اجرای طرح و تامین هزینه آن باید تلاش کنند.
وی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه ویژه به مناطق مرزی شده است، گفت: استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای توسعه شهرهای کوچک و روستاها ابلاغ شده که از این اعتبارات جهت توسعه، ایجاد درآمد پایدار و اشتغال استفاده می شود.
پورمهدی با تاکید بر اینکه شهرستان خداآفرین به دلیل موقعیت مرزی آینه و تابلو کشور محسوب می شود، افزود: کشورهای همسایه به توسعه شهرستان توجه می کنند بنابر این باید جهت توسعه و عمران و آبادانی خداآفرین تلاش کنیم.
وی خواستار تسریع در عملیات اجرایی پروژه های مربوط به شبکه آب و فاضلاب شد.
به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان خداآفرین نیز در این مراسم گفت: ایجاد تاسیسات شبکه جمع آوری و تصفیه خانه فاضلاب خمارلو یکی از پروژه های اساسی و زیر ساختی این شهرستان است که به لحاظ موقعیت جغرافیایی و نوع خاک خمارلو جمع آوری و تصفیه فاضلاب به صورت بهداشتی و بهبود آثار زیست محیطی و ارتقای بهداشت عمومی منطقه دارای اهمیت و اولویت است.
امین امینیان ادامه داد: این تصفیه خانه به طول 15کیلومتر از قطر 400میلی متر و از جنس پلی اتلین دوجداره است که با هزینه 65میلیارد ریال آغاز شده و جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر از آن بهره مند می شوند.
وی درباره کلنگ زنی و احداث ساختمان اداری آب و فاضلاب خمارلو نیز، گفت: این ساختمان با هدف بهبود خدمات به شهروندان در زمینی به مساحت 360 مترمربع و با هزینه چهار میلیارد ریال احداث می شود.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفر در فاصله 220 کیلومتری شمال مرکز آذربایجان شرقی واقع است که در سال 1390 از شهرستان کلیبر منفک و تبدیل به شهرستان شد. مرکز این شهرستان شهر خمارلو است.
شهرستان خداآفرین از سه بخش مرکزی، گرمادوز و منجوان تشکیل یافته‌ است.
خبرنگار: الهام جوادزاده ** تنظیم: مرتضائی ** انتشار: رستگار
7468/3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.