به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید محمدعلی آل هاشم به همراه مجید خدابخش پنجشنبه شب با حضور در خانه شهیدان محمدرضا، یعقوب و علیرضا محمدپورصبور و همچنین خانه شهیدان محمد، رضا و یعقوب آذر آبادی حق با خانواده این شهیدان دیدار و گفت و گو کردند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این دیدار اظهارکرد: یکی از راه های انتقال فرهنگ شهادت و دفاع مقدس به نسل جدید و جوان جامعه تجلیل و دیدار با خانواده معظم شهداست.
حجت الاسلام سید محمد علی آل هاشم افزود: دیدار و سرکشی از والدین و فرزندان شهدا و همچنین برگزاری آئین های تجلیل از خانواده های شهدا ارج گذاشتن به ایثارگری ها و به نوعی یادآوری برای خود ماست.
وی ادامه داد: مراسم تجلیل و یادبود شهدا باعث انتقال فرهنگ شهادت به نسل جدید و جوان جامعه می شود.
استاندار آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهارکرد: زیارت خانواده معظم شهدا و جانبازان و آزادگان از چند جهت وظیفه و افتخار مسوولان است.
مجید خدابخش ادامه داد: شهدا بدون هیچ اجباری در هشت سال دفاع مقدس برای پاسداری از ارزش های اسلامی و تمامیت ارزی جمهوری اسلامی ایران جانانه جنگیدند و وظیفه مردم و مسوولان است که خانواده این عزیزان را عزیز بدارند .
وی افزود: خانواده شهدا مطمئن باشند که مسوولان به عنوان خدمتگزاران مردم ادامه دهنده راه شهدا هستند.
خدابخش اظهارکرد: پایه انقلاب بر اساس ارزش های اسلامی است و یکی از راه های حفظ و ترویج این ارزش ها خدمت به خانواده شهداست.
وی تاکیدکرد: امروز استقلال، اقتدار، عزت و عظمت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم.
به گزارش ایرنا، شهید محمد آذرآبادی حق در عملیات والفجر چهار، شهید جاوید الاثر رضا آذر آبادی حق در عملیات خیبر و شهید جاویدالاثر یعقوب آذرآبادی حق در منطقه جنوب هر سه در سال 1362 به شهادت رسیده اند.
شهید جاویدالاثر علیرضا محمدپورصبور در عملیات های نامنظم در سال 1359، شهید یعقوب محمدپورصبور در سال 1362 در منطقه فکه و شهید محمدرضا محمدپورصبور نیز در همان سال در جزیره مجنون به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.
به گزارش ایرنا، مردم آذربایجان شرقی با تقدیم ۹ هزار و ۸۰۷ شهید، ۲۳ هزار جانباز، ۲ هزار آزاده و ۳۵ هزار ایثارگر نقش موثری در هشت سال دفاع مقدس ایفا کردند.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.