به گزارش ایرنا، مجید خدابخش روز پنجشنبه در نشست فرمانداران استان افزود: ساختار اداری کشور در 40 سال گذشته چنین تنظیم شده بود که دولت پول نفت را در اختیار مدیران قرار دهد و بزرگترین هنر مدیران نیز خرج کردن این پول بود؛ اما امروز شرایط تغییر یافته و برای اجرای طرح ‌ها، بخش خصوصی باید وارد میدان شود.
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی باید تسهیل‌کننده فعالیت بخش خصوصی باشند، افزود: امروز ساختار اداری آمادگی کافی در این خصوص ندارد؛ با این حال مدیران باید با سعه صدر و ارتقای ظرفیت روحی خود با مشکلات روبرو شوند تا رفته‌رفته به شرایط مطلوب دست یابیم.
وی با بیان اینکه افکار عمومی، فرمانداران را نماینده نظام و حاکمیت می‌شناسند، افزود: فرمانداران مسئولیت خطیری برعهده دارند و در این مسیر، سعه صدر مهم‌ترین ابزار برای موفقیت آنهاست.
وی با تأکید بر وحدت و تعامل فرمانداران با همه ارکان نظام و تلاش برای عملی کردن برنامه های دولت و جلب رضایت مردم، ادامه داد: اصلی‌ترین شاخصه یک مدیر در نظام اسلامی، تحمل و سعه صدر در برابر مشکلات است.
خدابخش همچنین با اشاره به تدوین سند تدبیر توسعه استان، گفت: با توجه به گذشت سه سال از تدوین این سند و تغییر شرایط، بازنگری در این سند ضروری است و فرمانداران با ارزیابی عملکرد خود در سه سال گذشته می‌توانند در این زمینه موثر باشند.
وی با تأکید بر اینکه اجرای سند تدبیر توسعه همچنان باید در دستور کار فرمانداران باشد، افزود: با توجه به محدودیت‌های دولت، باید هسته‌های کلیدی به عنوان پیشران توسعه در اولویت قرار گیرند.
استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به تصویب 1.5 میلیارد دلار اعتبار برای توسعه مناطق روستایی و عشایری از سوی دولت، اظهار کرد: استفاده از مدل صندوق تأمین مالی خرد یکی از روش‌های خوب برای بهره‌مندی از این اعتبارات است که باید از سوی فرمانداران مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه قانون‌مداری، از دیگر ویژگی‌های مهم مدیران است، گفت: فرمانداران با توجه به گستردگی وظایف خود باید بر قوانین مختلف تسلط کافی داشته باشند.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی هم گفت: با استفاده از ظرفیت‌های مختلف شهرستان‌ها، امروز نه تنها استان از نظر عمرانی از رکود خارج شده بلکه قدم‌های موثری نیز در راستای رونق اقتصادی برداشته شده است.
محمدصادق پورمهدی با اشاره به اینکه کمبود زیرساخت‌های حمل‌ و نقل یکی از مشکلات استان بود، گفت: امروز بسیاری از پروژه‌های مهم راه‌سازی استان از جمله بزرگراه مرند- جلفا، بزرگراه خواجه- ورزقان، بزرگراه مراغه- هشترود، آزادراه تبریز- مرند- بازرگان و راه‌های روستایی با استفاده از ظرفیت‌های مختلفی همچون بخش خصوصی، منابع فاینانس و مشارکت سازمان‌ها و شرکت‌ها فعال شده است.
وی با بیان اینکه تأمین انرژی و مدیریت منابع آبی از الزامات توسعه استان است، گفت: این موارد همواره در اولویت کاری مدیریت ارشد استان بوده و به صورت جدی پیگیری شده است.
معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه توسعه مناطق کمترتوسعه یافته با استفاده از ظرفیت نیروی انسانی این مناطق در چهار سال گذشته از دیگر اولویت‌ها بوده است، افزود: تلاش کردیم که با ارائه آموزش‌های لازم از ظرفیت 1900 دهیار در استان به خوبی بهره‌مند شویم و امروز شاهد برگزاری جشنواره‌های مختلف در روستاها و شکوفایی استعدادهای مناطق روستایی هستیم.
وی با اشاره به اینکه در هفته دولت امسال 880 طرح عمرانی و خدماتی در روستاهای استان به بهره‌برداری رسید، افزود: بیشتر این طرح ‌ها با مشارکت مردمی اجرا شده‌اند و این رویکرد باید ادامه یابد.
پورمهدی همچنین از بهره‌برداری 2 هزار هکتار از اراضی پایاب سد آیدوغموش میانه با مشارکت بانک زمین، بخش خصوصی و اهالی روستاها در سال جاری خبر داد و گفت: بهره‌برداری از اراضی پایاب سدها جزو اولویت‌های عمرانی استان است.
معاون استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به سرمای زودرس در استان، از فرمانداران خواست آمادگی لازم برای مدیریت حوادث زمستانی را داشته باشند و بر عملکرد دستگاه‌های عضو ستادهای مدیریت بحران در شهرستان‌ها نظارت کنند.
اذربایجان شرقی با سه میلیون و 900 هزار نفر جمعیت دارای 21 شهرستان است.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.