مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی گفت: فرزندان ما بی دین باشند به مراتب بهتر از این است که دین را ابزاری برای دست یافتن به خواسته های دنیایی خود بدانند.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت الاسلام علی خدیوی، در جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی استان تاکید کرد: ما شیعیان به تاسی از امام حسین(ع) باید فرزندان خود را طوری تربیت کنیم که تحت هیچ شرایط به دین نگاه ابزاری نداشته و دین را  وسیله‌ای برای دستیابی به تمایلات دنیایی خود قرار ندهند.
 
وی افزود: نگاه ابزاری به دین و نمادهای آن از جمله نماز، قرآن و ... آسیب بزرگی به جامعه اسلامی می‌زند که ما این آسیب را در عصر حاضر که اغلب مردم به همه چیز به چشم کالا نگاه می‌کنند، بیشتر می‌بینیم.
 
وی با اشاره به قیام امام حسین(ع) اظهار کرد: آن حضرت در کربلا از همرهانش می‌خواهد که در صورت داشتن حق الناس بر گردن، در جهاد شرکت نکنند تا فرصت ادای حق الناس را داشته باشند، این نشان می‌دهد در مکتب امام حسین(ع) تا چه حد نگاه ابزاری داشتن به دین ممنوع است.
 
حجت الاسلام خدیوی تاکید کرد: با نگاه ابزاری، دین کم کم لق لقه زبان شده و از آن برای کسب دنیا استفاده می‌شود و اگر شرایطی پیش بیاید که فرد مجبور شود به خاطر دین، دنیا را کنار بگذارد، از دینداری فاصله می‌گیرد.
 
وی گفت: در دوران مدرنیته نه تنها مسایل دینی و معنوی بلکه شخصیت افراد نیز مادی شده است؛ افراد با استفاده از ابزار قدرتمند رسانه، هر چهره ای که به مقتضای شرایط بخواهند، برای مردم به تصویر می کشند، در حالی که این چهره با واقعیت درونی فرد متفاوت است.
 
وی با بیان اینکه در این شرایط مومن یا درگیر نفاق می‌شود یا در جامعه منزوی می‌ماند، ادامه داد: نفاق موجب می‌شود که دین تبدیل به ابزارشده و دیندار بودن هم تبدیل به کالا شود.
 
مسئول نهاد نمایندگی نماینده ولی فقیه در دانشگاه‌های استان تاکید کرد: مبارزه با جریان نفاق اجتماعی و فتنه‌های داخلی بر امت واجب است و در این حالت اگر امت از امام بخواهد که این جریان را رهبری کند، بر امام نیز واجب می‌شود.
 
بر اساس این گزارش، جلسه اخلاق کارکنان سازمان جهاددانشگاهی به همت معاونت فرهنگی این سازمان برگزار شد. Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.