امام سجاد(ع)، چهارمین امام شیعیان در سال 38 هجری قمری در مدینه ولادت یافت و و در واقعه کربلا به علت بیماری و تب شدید جان سالم به در برد و به دلیل بیماری، مسئولیت جهاد با سپاه کفر از دوش ایشان برداشته شد، چرا که مصلحت الهی به گونه ای بوده که امام سجاد(ع) وارث رسالت بزرگ امامت و ولایت شود.
 
 
 
کارشناس مسائل مذهبی در گفت‌و‌گو با ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، با بیان اینکه امام سجاد(ع) به عنوان سکان دار جریان عاشورا بود، اظهار کرد: حضرت زینب (س) به نیابت از این امام بزرگوار در واقعه ی جانگداز کربلا سخنرانی کرد و امام سجاد (ع) بعد از امام حسین(ع) از نظر هدایت و رهبر، نقش امامت را برعهده داشت.
 
 
 حجت الاسلام حاج رحیم همزبان با اشاره به بیماری امام سجاد(ع) در واقعه ی کربلا، افزود: بیماری امام سجاد(ع) به صورت مقطعی بوده است و حکمت خداوند براین بوده که امام زین العابدین (ع) در واقعه ی کربلا دچار بیماری شود چرا که جهاد از فرد بیمار برداشته می شود.

 
وی در خصوص دفن پیکر پاک شهدای کربلا اظهار کرد: بر اساس نقل تاریخی، امام سجاد(ع) با کمک قبیله ی بنی اسد در شناسایی اجساد واقعه کربلا شرکت کرده و پیکر پاک شهدای کربلا توسط زنان و مردان قبیله ی بنی اسد دفن شده است.

 
کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: حضور امام سجاد (ع) در بین اسرای واقعه ی کربلا موجب آرامش خاطر اسیران شد، چرا که امام سجاد(ع) با مدیریت خوب و خصوصیاتی مانند عطوفت، جسارت و جرات را به اسرا می بخشید.
 
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.