مهدی جمالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: متاسفانه از هفته پیش و در سه جلسه متوالی شورای شهر که با هدف انتخاب شهردار تشکیل می شود، دو تن از اعضا از حضور در جلسات امتناع می کنند و در عمل فرایند انتخاب شهردار را با اختلال مواجه ساخته اند.
وی افزود: انتخاب شهردار به عنوان اولین و مهم ترین دستور جلسه شورا، در دستور ثابت قرار دارد اما متاسفانه قانون گریزی دو تن از اعضا باعث از رسمیت افتادن جلسات می شود.
جمالی با ابراز ناخشنودی از اداره شهرداری گوگان توسط سرپرست، اضافه کرد: با تعیین تکلیف هرچه سریع تر انتخاب شهردار، باید عملکرد مالی، مدیریتی و همچنین هزینه پروژه های مختلف از جمله بنای ساختمان جدید شهرداری مورد بررسی قرار گیرد تا با انتشار این کارنامه، مردم در جریان امر قرار گیرند.
عضو شورای شهر گوگان همچنین با اشاره به فرایند انتخاب شهردار در شورای شهر، خاطر نشان کرد: بلافاصله پس از شکل گیری و آغاز به کار شورای پنجم، مطالعه بر روی گزینه های مختلف برای شهرداری در دستور کار قرار گرفت و سابقه و کارنامه عملکرد افراد مختلف با دقت بررسی شد.
جمالی ادامه داد: متاسفانه پس از آنکه این بررسی ها به جمع بندی نزدیک می شد، دو عضو شورا برای جلوگیری از تصویب نهایی و اعلام انتخاب شهردار، حضور در جلسات را تحریم کردند.
وی خاطر نشان کرد: با عدم تشکیل جلسات، لوایح و دستورات مهم دیگری نیز معطل مانده و این روند سد راه پیگیری امور مردم شده است.
جمالی گفت: طبق قانون در صورت استمرار غیبت این دوستان، عضویت آنها در شورای شهر ملغی و نفرات علی البدل جایگزین خواهند شد.
وی افزود: مشخص نیست در شرایط فعلی که بیشتر شهرها شهردار خود را انتخاب نموده اند، دوستان ما چه نیتی از طولانی کردن این فرایند دارند.
منتخب اول مردم گوگان در شورای پنجم اظهار کرد: این شیوه برای مقابله با رای و نظر مردم، شیوه ای غیر اخلاقی است که در شهرهای توسعه یافته از مدت ها پیش منسوخ شده است.
جمالی افزود: چنین رویکردی در شورای شهر گوگان که در همه ادوار گذشته کم و بیش دارای جریان اقلیت و اکثریت بوده، سابقه نداشت.
وی اضافه کرد: در شورای شهر چهارم همه اعضا به رغم داشتن اختلاف سلیقه، تا پایان دوره به همکاری و تعامل خود در چارچوب شورا ادامه دادند.
جمالی همچنین در پاسخ به سوالی در ارتباط با احتمال انحلال شورای شهر، اظهار کرد: خوشبختانه به مدد پیشرفت رسانه ها و ابزارهای ارتباطی، مردم از همه امور آگاه هستند و مسائل مختلف را زیر نظر دارند.
وی ادامه داد: معتقدم که حتی در صورت انحلال شورا نیز، مردم به عنوان بهترین قاضی، خادمان صادق خود را تشخیص خواهند داد و در انتخابات بعدی آنان را با رای اعتماد بالاتری به شورای شهر خواهند فرستاد از این رو انحلال شورای شهر سنگ محک دیگری برای مدعیان خدمتگزاری است.
جمالی با اظهار امیدواری نسبت به بازگشت همه اعضای شورا به مدار قانون و اخلاق، گفت: از همه اعضای محترم دعوت می کنم در صورتی که با نیت خدمت و اصلاح امور به عضویت شورای شهر در آمده اند، در جلسات شورا حضور یافته و اراده و نظر خود را در چارچوب قانون دنبال نمایند.
شورای پنجم شهر گوگان پنج عضو دارد که برای رسمیت یافتن جلسات حضور چهار اعضا الزامی است و برای تصویب شدن مصوبات حداقل به رای سه اعضای شورا نیاز است.
جمعیت بخش گوگان از توابع شهرستان آذرشهر بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰ خورشیدی حدود ۱۲۶۵۳ نفر بود که از این لحاظ نهمین شهر پرجمعیت استان آذربایجان شرقی و دومین شهر پرجمعیت شهرستان آذرشهر بعد از مرکز آن شهرستان می‌باشد.
خبرنگار: نعمت مرادپور ** انتشار: رستگار
6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.