رحیم شهرتی فر روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان اینکه منتظر صورتجلسه انتخابات روز گذشته شورای شهر تبریز برای انتخاب شهردار هستیم، گفت: پس از قرائت صورتجلسه در مورد این رای گیری اظهار نظر می کنم.
وی با اشاره به انتظارات عمومی از شهردار تبریز، خاطرنشان کرد: کلان شهر تبریز در شمالغرب کشور مرکز توجه بوده و توسعه آن در منطقه تاثیرگذار است.
شهرتی فر یکی از مهمترین چالش های فرا روی تبریز را بافت فرسوده حاشیه نشین عنوان کرد و گفت: از شهردار جدید با توجه به صبغه مسئولیتی اش انتظار می رود اهتمام بیشتری برای رفع این مشکل داشته باشد.
وی آلودگی هوا را یکی دیگر از دغدغه های زیست محیطی مردم کلان شهر تبریز عنوان کرد و افزود: گسترش فضای سبز و توسعه حمل و نقل عمومی در این راستا از وظایف شهرداری است و خواسته عمومی توجه بیشتر به این حوزه است.
فرماندار تبریز با اشاره به اینکه رویداد 2018 یکی از اولویت های اساسی تبریز است، گفت: برنامه ریزی مدون برای بهره مندی از این فرصت برای توسعه این کلانشهر نیاز است.
وی اصلاح ساختار اداری و رعایت انضباط مالی را از دیگر ضرورت های شهرداری عنوان و خاطرنشان کرد: توجه به عمران و توسعه شهر هم از تکالیف عمومی این نهاد شهری است.
به گزارش ایرنا، روز گذشته اعضای شورای شهر تبریز با برگزاری انتخابات، ایرج شهین باهر را با هفت رای به عنوان شهردار جدید این شهر انتخاب کردند.
ایرج شهین باهر که یک چهره شناخته شده و متخصص در عرصه شهرسازی و عمران است، به عنوان پنجاه و ششمین شهردار به عمارت شهرداری راه یافت.
پیش از وی صادق نجفی به مدت چهار سال مدیریت کلان شهر 1.8 میلیون نفری تبریز را بر عهده داشت.
نهاد 'شهرداری' به شکل امروزی آن برای نخستین بار در کشورمان حدود 110 سال قبل در تبریز که آن زمان حدود 200 هزار نفر جمعیت داشت، ایجاد شد و نخستین نشریه شهرداری های ایران نیز توسط آن به نام 'بلدیه' منتشر شد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.