به گزارش ایرنا، تقی کرمی روز یکشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحد های روستای چنار افزود: تاکنون 18 میلیارد ریال برای آب و فاضلاب،10 میلیارد ریال برای برق و گازرسانی و برای 13 واحد مسکونی که به صورت رایگان ساخته شده و در اختیار روستاییان قرار گرفته پنج میلیارد و 460 میلیون ریال هزینه شده است.
وی اضافه کرد: برای دیگر واحدهای مسکونی روستایی که در جریان سیل فروردین ماه گذشته در این روستا آسیب دیدند برای هرکدام 200 میلیون ریال وام با کارمزد چهار درصد، 50 میلیون ریال وام بلاعوض و 20 میلیون ریال وام معیشت تخصیص یافته بود.
کرمی گفت: علاوه بر کمک های اشاره شده 100 تن میلگرد و 6 هزار تن سیمان اهدایی رهبر معظم انقلاب و بنیاد مستضعفان نیز در اختیار سیل زدگان روستای چنار قرار گرفت و در مجموع 47 واحد مسکونی روستایی در معرض خطر جابجا و خانه های جدید ظرف کمتر از چهار ماه به روستاییان تحویل شد.
مدیر کل امور روستایی استانداری آذربایجان شرقی از پیش بینی اعتبار 32 میلیارد ریالی برای اجرای فاضلاب و هزینه سپتیک فاضلاب در روستای چنار خبر داد و افزود: تمام انشعابات برای این واحدها اجرا شده و مشکل سپتیک فاضلاب به محض برآورد هزینه از سوی آب و فاضلاب روستایی و کمک دولت اجرایی می شود.
سیل 25 فروردین ماه گذشته خسارت های زیادی بر تاسیسات شهری و روستایی آذربایجان شرقی وارد کرد و 43 نفر در این حادثه جان باختند.
روستای چنار که با هزار و 200 نفر جمعیت در 16 کیلومتری عجب شیر واقع شده بیشترین خسارت را در جریان این سیل دید و 20 نفر در این روستا جان خود را از دست دادند.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در 98 کیلومتری جنوب غربی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار:شهرام ناعم وند**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7485
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.