میر احد حسینی روز چهارشنبه با حضور در ایرنا مرکز تبریز، سهم آذربایجان شرقی از بسته 200 هزار میلیارد ریالی ایجاد اشتغال را 8 هزار و 800 میلیارد ریال و از بسته 100 هزار میلیارد ریالی رونق تولید 4 هزار و 400 میلیارد ریال پیش بینی کرد و گفت: از این میزان تسهیلات باید 30 هزار فرصت شغلی ایجاد شود.
وی اضافه کرد: همچنین دولت حدود 200 هزار میلیارد ریال اعتبار تحت عنوان اشتغال فراگیر اختصاص داده که قرار است 50 درصد آن بین استان ها توزیع شود و سهم آذربایجان شرقی از این رقم 4 هزار میلیارد ریال است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان از اهتمام جدی دولت برای ایجاد اشتغال خبر داد و گفت: در طول دولت تدبیر و امید هر سال حدود 40 هزار فرصت شغلی در استان ایجاد شده است.
حسینی با اشاره به فعالیت 54 موسسه کاریابی در استان و ثبت مشخصات 30 هزار نفر جویای کار در سامانه در سال گذشته، خاطرنشان کرد: از این تعداد 10 هزار نفر برای اشتغال به مراکز تولیدی و صنایع معرفی شده اند.
وی همچنین از ابتکار دولت دبیر و امید برای اجرای طرح 'تکاپو و کارورزی' با رویکرد رونق اشتغال خبر داد و افزود: در قالب طرح تکاپو در هر استان کارگزارانی تعیین شده اند که رشته های پر محصول و سودآور هر منطقه را برای سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال شناسایی و حمایت می کنند.
حسینی با بیان اینکه در طرح کارورزی نیز باید 140 هزار نفر از فارغ التحصیلان دیپلم به بالا شرکت کنند، گفت: حدود 10 هزار نفر در آذربایجان شرقی در این طرح ثبت نام کردند که به 200 واحد تولیدی و صنعتی معرفی می شوند.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در توضیح طرح کارورزی اظهار کرد: در این طرح که کارآموزی در محیط کار واقعی است، کارآموزان به مدت شش ماه مشغول کار و آموزش می شوند و بعد از 6 ماه در صورت رضایت کارفرما، تا دو سال قرارداد کار می بندند؛ در این طرح کارفرماها در مدت اجرای قرارداد، از پرداخت حق بیمه معاف بوده و دولت سهم کارفرما را پرداخت می کند.
حسینی همچنین از اجرای طرح مهارت آموزی تحت عنوان 'استاد و شاگردی' برای کمک به رونق اشتغال خبر داد و گفت: واحدهای تولیدی متقاضی شرکت در این طرح نیز مشمول بیمه نخواهند بود اما سازمان فنی و حرفه ای باید شرایط کارآموزی آنها را تائید کند.
وی، اشتغال روستایی را نیز یکی از اولویت های دولت جهت رونق اشتغال و تثبیت جمعیت روستایی ذکر کرد و افزود: حدود 50 هزار میلیارد ریال اعتبار با بهره بانکی شش درصد به این بخش اختصاص یافته است که در توزیع استانی سهم آذربایجان شرقی حدود 4 هزار و 400 میلیارد ریال است.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، ظرفیت مشاغل خانگی در ایجاد اشتغال را بالا توصیف کرد و گفت: در سال جاری حدود 400 میلیارد ریال اعتبار به این بخش اختصاص یافته است که هر فرد متقاضی تا سقف 150 میلیون ریال با بهره چهار درصد می تواند دریافت کند.
خبرنگار: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.