فرماندار تبریز گفت: نیمی از مشکلات کنونی در مناطق کم تر توسعه یافته ناشی از بی توجهی مسئولان در دولت های گذشته است.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، رحیم شهرتی فر در جلسه ی کارگروه  تخصصی اجتماعی و فرهنگی شهرستان تبریز اظهار کرد: لفظ "مناطق آلوده" موجب تنزل آن مناطق در دیدگاه عموم می شود و از این رو استفاده از لفظ "مناطق کم تر توسعه یافته" بار منفی کم تری دارد.

وی افزود: علت اصلی توسعه ی کم در برخی مناطق، فقر، عدم توزیع منطقی جمعیت و مهاجرت روستائیان به شهر است و از این رو بهسازی این مناطق باید مورد توجه مسئولان ذی ربط قرار گیرد.

وی عنوان کرد: باز آفرینی پایدار شهری و تامین امکانات و مستحکم سازی ساختمان ها باید به طور جد پیگیری شود و این در حالی است که در برخی محلات به دلیل شیب تند، شرایط بد محلات و ... امکان بهسازی نبوده و حتما باید جابجایی انجام شود.

شهرتی فر بیان کرد: اقدامات اصلاحی در مناطق کم تر توسعه یافته از جمله احداث اماکن فرهنگی، اجتماعی و توسعه ی فضای سبز باید در دستور کار شورای پنجم شهر تبریز نیز قرار گیرد.

وی تاکید کرد: مردم مناطق کم تر توسعه یافته از نظر فرهنگی تفاوتی با مردم سایر مناطق ندارند و با مراجعه به مستندات، این مناطق شهدای زیادی را تقدیم انقلاب اسلامی ایران کرده اند.

شهرتی فر با اشاره به بازگشایی مدارس گفت: آموزش‌های جانبی و آگاه سازی در مدارس مناطق کم‌تر توسعه یافته باید مورد توجه قرار گیرد تا آنان را از آسیب های اجتماعی آگاه کند.

وی با بیان اینکه معاونت های مرتبط با مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرداری باید توجه بیشتری به شرکت در کارگروه های تخصصی  نشان دهند، گفت: عدم شرکت در این کارگروه ها معنای دیگری جز نداشتن گزارش قابل ارائه نداشته و سبب نارضایتی مردم و هدررفت منابع می شود.

شهرتی فر در پایان با تقدیر از عملکرد سپاه پاسداران در اجرای طرح کرامت و توجه به مناطق کم تر توسعه یافته گفت: شهرداران مناطق باید توجه بیشتری به این مناطق داشته و از ساخت و سازهای غیرمجاز جلوگیری کرده و اصلاحات ساختاری لازم را اجرا کنند.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.