به گزارش عصر دوشنبه روابط عمومی سازمان منطقه آزاد ارس، علی لاریجانی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در این راستا بازدید از مناطق مرزی و از آذربایجان غربی آغاز شده و امروز هم بازدیدی از شهر مرزی جلفا داشتم.
وی افزود: برنامه بازدید از مناطق مرزی برای ارزیابی وضعیت فعالیت های انجام شده در زمینه امنیتی و اقتصادی است.
لاریجانی هدف از سفر به منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس را توسعه این منطقه و کمک به رشد مطلوب فعالیت های اقتصادی آن عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، رئیس مجلس شورای اسلامی در مسیر بازگشت سفر از ارومیه و جلفا به تهران در محل فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز با امام جمعه تبریز نیز دیدار کرد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در سفر چند ساعته به آذربایجان شرقی در شهرستان جلفا و منطقه آزاد تجاری - صنعتی ارس حضور یافت و از مجتمع گلخانه ای تالار امین این منطقه با ظرفیت تولید سالانه 20 هزار تن گوجه صادراتی، بازدید کرد.
منطقه آزاد ارس در شمال غرب ایران و در همسایگی با کشورهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان و جمهوری خودمختار نخجوان واقع است.
این منطقه با 51 هزار هکتار وسعت به عنوان صنعتی ترین منطقه آزاد ایران مطرح بوده و در چهار محدوده منفصل جلفا (مرز ایران و نخجوان) با 20 هزار و 500 هکتار، نوردوز (مرز ایران و ارمنستان) با 411 هکتار، محدوده خداآفرین با پنج هزار و 700 هکتار و محدوده قلی بگلو (مرز ایران و آذربایجان) با 25 هزار هکتار مجری سیاست ها و ماموریت های اقتصادی تعریف شده است.
تنظیم: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار دهنده: محمد رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.