عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی نبود شغل پایدار در روستاها را باعث مهاجرت به شهرها و ایجاد معضل حاشیه نشینی دانست. 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، سلمان خدادادی در مراسم اختتامیه چهارمین جشنواره انگور ملکان افزود: قبل از انقلاب با وجود نبود امکانات برای زندگی، جمعیت روستاها چند برابر شهرها بود، ولی الان با وجود خدمات گسترده‌ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و آبادانی روستاها این آمار برعکس شده و علت آن هم این است که در خصوص اشتغال‌‎زایی ثابت و پایدار در روستاها چاره‌اندیشی نشده است. 
وی به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: به اعتقاد بنده تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری می‌تواند در عدم مهاجرت و اشتغال‌زایی در روستاها موثر باشد. 
خدادادی حاشیه نشین‌ها را انسان های متدین و پاک دانست و اظهار کرد: در عین حال حاشیه نشین‌ها در معرض آسیب‌های اجتماعی هستند و برای رفع این معضل باید چاره اندیشی شود. 
وی افزود: با افتخار می‌گویم علی‌رغم تغییر ترکیب جمعیت در روستاها و شهرها، امروز 71 درصد جمعیت شهرستان ملکان در روستاها و تنها 21 درصد در شهرها سکونت دارند. 
نماینده مردم ملکان در مجلس، افزود:21 درصد جمعیت شهری نیز به دلیل ایجاد مبارک شهر در این شهرستان است، وگرنه جمعیت شهری پایین‌تر از این میزان هم بود. 
وی افزود: در شهرهای ملکان و لیلان و مبارک شهر نیز بیش از 50 درصد جمعیت ساکن به شغل کشاورزی و باغداری مشغول هستند. 
خدادادی شهرستان ملکان گفت: شهرستان ملکان به لحاظ عدم مهاجرت از روستاها به شهرها می‌تواند پایلوت شود. 
گفتنی است، چهارمین جشنواره انگور و سومین جشنواره انگور ملکان از 21 لغایت 23 شهریورماه در دانشگاه آزاد اسلامی این شهرستان برگزار شد. 
در کنار این جشنواره نیز نمایشگاه توانمنمدی‌های روستایی شهرستان ملکان در 83 غرفه در موضوعات مختلف کشاورزی، صنعتی، علمی برگزار شد؛ همچنین برگزاری جشنواره غذای سالم و بدون نمک در 21 اردیبهشت از دیگر برنامه های جانبی این جشنواره بود.   
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.