به گزارش ایرنا، پروین اشراقی شامگاه چهارشنبه در جلسه هم اندیشی برنامه های هفته دفاع مقدس با اشاره به جایگاه ویژه زنان در هشت سال جنگ تحمیلی؛ گفت: زنان ایران اسلامی علاوه بر پشتیبانی از مردان با رشادت و از خود گذشتگی در جبهه های حق علیه باطل حضور یافته و نقش خود را ایفا کردند.
وی با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس با دهه اول محرم افرود: امسال باید برنامه های هفته دفاع مقدس با شور خاصی برگزار شود و در راستای شناسایی دفاع مقدس به زنان اقدامات اساسی صورت گیرد.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی همچنین گفت: همانگونه که زنان در دوران دفاع مقدس حضوری فعال داشتند، امروز نیز در زمینه های مختلف سیاسی، فرهنگی و اقتصادی و در راستای توسعه استان حضوری فعال دارند‌.
وی ادامه داد: زنان ایرانی همچنان که در چهار دهه از تاریخ انقلاب اسلامی وظیفه خطیری در تحقق اهداف نظام برعهده داشتند در دوران جدید انقلاب نیز نقش‌آفرینی می کنند.
اشراقی با اشاره به جایگاه ویژه زنان در حوزه‌های علمی، پژوهشی و تولیدی، اظهارکرد: زنان در هر عرصه‌ای که حضور داشته‌اند وظیفه خود را به خوبی انجام داده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و تداوم آن ثابت کرد که زنان در سایه ایمان و آگاهی می‌توانند دوشادوش مردان و حتی جلوتر از آنان در تحولات ایفای نقش کنند.
اشراقی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی تحول بزرگی در نحوه نگرش به جایگاه زن در جامعه به وجود آمد و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه زنان و ارزش‌های والای آنان در مسیر پیشرفت و تعالی جامعه مورد توجه قرار گرفت.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با تاکید بر این که تقویت نهاد خانواده لازمه توسعه جامعه در ابعاد مختلف است، افزود: زنان می‌توانند شرایطی را فراهم کنند تا نیازهای خانه و خانواده و همچنین نیازهای جامعه تامین شود.
اشراقی در پایان خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های شهدای زن، برگزاری شب شعر و شب خاطره گویی از دیگر برنامه های مهم هفته دفاع مقدس ویژه زنان است.
31 شهریور تا 6 مهر با توجه به آغاز جنگ تحمیلی عراق علیه کشورمان هفته دفاع مقدس نام گذاری شده است.
خبرنگار: مینا بازگشا** انتشار: پرویز انصاری
6120/3071
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.