به گزارش ایرنا، ضیاءالله اعزازی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به نتایج امروز جلسه مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی در خصوص تغییرات مدیریت اجرایی استان اظهار کرد: در جلسه امروز بر روی فرد خاصی بحث نشد و مجمع گزینه خاصی برای استانداری ندارد.
وی اضافه کرد: نمایندگان استان با هم فکری و همدلی شاخص هایی را تعیین کرده و در اختیار وزارت کشور قرار خواهند داد تا استاندار جدید آذربایجان شرقی با آن معیارها انتخاب شود و دولت در تعیین نماینده خود آزاد است.
رئیس مجمع نمایندگان آذربایجان شرقی، داشتن توانایی فردی، قدرت اجرایی بالا با سابقه اجرایی در سطح ملی، دارا بودن توانایی جهت انسجام بخشیدن به تمام جریانات و سلیقه های سیاسی در استان،تجربه موفق در کارآفرینی، تعامل با سایر قوا و نماینده ولی فقیه در استان را از شاخص های مورد درخواست مجمع نمایندگان برای استاندار جدید اعلام کرد.
اعزازی تأکید کرد: گزینه تصدی استانداری آذربایجان شرقی باید مورد قبول افکار عمومی مردم استان بوده و دارای حس ناسیونالیستی نباشد.
وی خاطرنشان کرد: در دیداری که مجمع بعد از این نشست با نماینده محترم ولی فقیه در استان نیز داشت، این موارد مطرح شد و حجت الاسلام حاج آقا آل هاشم نیز با نظرات مجمع در انتخاب استاندار همسو بوده و معتقدند که استاندار جدید باید دارای چنین روحیه و شاخص هایی باشد.
نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شاخص ها و چارچوب تعیین شده بر اساس معیارهای فوق خواهد بود، گفت: نمایندگان استان بر سر انتخاب استاندار هیچ اختلافی با همدیگر ندارند ولی در عین حال خواهان فردی توانا و متخصص هستند و از استانداری با داشتن چنین شاخصه هایی نیز حمایت می کنند.
اسماعیل جبارزاده، استاندار پیشین آذربایجان شرقی، با حکم وزیر کشور به سمت معاون سیاسی وزیر کشور منصوب و سعید شبستری معاون سیاسی استاندار به عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی منصوب شد.
تنظیم کننده: نعمت مرادپور**انتشار: عزیزی راد
6132/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.