به گزارش ایرنا، حجت‌ الاسلام علی مصائبی روز سه شنبه در جشن دهه امامت و ولایت در مسجد ابولفضل (ع) شهرستان عجب شیر افزود: بر اساس مبانی عقلی و نقلی هیچ شکی در مسأله ولایت مطلقه فقیه در دوران غیبت باقی نمانده است.
وی با بیان اینکه عدم بصیرت موجب گمراهی و در نهایت عواقب جبران ‌ناپذیری برای جامعه بشری به بار خواهد آورد، گفت: ولایت فقیه در دوران غیبت حضرت ولی‌عصر(عج) در امتداد ولایت انبیاء و اولیای الهی قرار دارد و آنان‌ که نسبت به مسأله ولایت شبهه ‌افکنی می کنند منافع خود را در خطر دیده ‌اند.
حجت الاسلام مصائبی تاکید کرد: امروز دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جایگاه ولایت را هدف گرفته و می‌ خواهند با تضعیف این جایگاه ارتباط مردم با ولایت و امامت را قطع کنند، از این رو آنان با گسترش برخی افکار می ‌خواهند مسیر را از مسیر ولایت به انحراف بکشانند.
وی، مساجد را سنگری برای حفظ دین و اسلام خواند و خاطرنشان کرد: کارکرد مساجد تنها برای برگزاری مراسم ختم نیست بلکه این مراکز محوری به منظور انجام امور فرهنگی و ترویجی است و این جایگاه باید با محوریت روحانیت احیا شود.
وی گفت: غدیر حلقه میانی رسالت و امامت و سندی برای تداوم خط رسالت در جلوه امامت است این عید رسالتی است که رسول خدا با اطاعت به امر خداوند در غدیر خم انجام داد.
وی از ولایت فقیه به عنوان استمرار غدیر یاد کرد و با بیان این که ملت بزرگ ایران با بهره گیری از وجود ولایت امروز به یک کشور اثرگذار و تعیین کننده در جهان اسلام تبدیل شده است، گفت: اگر کشورهای اسلامی منطقه نیز از وجود ولی فقیه بهره مند بود امروز شاهد چنین بحران های گسترده ای نبودند.
حجت الاسلام مصائبی با تأکید بر این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند حفظ و حراست از جایگاه غدیر در جامعه اسلامی هستیم، افزود: فرهنگ غدیر مبدأ تاریخ امامت و ولایت و همچنین سرچشمه ای لبریز از آب حیات و دریایی مواج از کرامت و هدایت های انسان کامل است.
وی گفت: بشر امروز تشنه عدالت و معرفت دینی است و امروز می توان با بهره گیری از فرهنگ ارزشمند غدیر که همچون چشمه پرآبی است بشر را سیراب کرد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.