محسن ارشدزاده روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا، توجه به حوزه زنان بد سرپرست و بی سرپرست را یکی از حوزه های ویژه توجه دولت طی چهار سال گذشته دانست و با بیان اینکه در این زمینه اقدامات بسیار موثر و خوبی به انجام رسید، افزود: در حال حاضر 37 هزار نفر از این افراد تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی هستند که این آمار نسبت به چهار سال قبل رشد 50 درصدی داشته است.
وی از بیمه گذاری تعداد 14 هزار و 331 نفر از زنان سرپرست خانواده در طی دوره دولت یازدهم در استان خبر داد که این رقم نیز در مقایسه با دوره دولت دهم رشد سه برابری دارد که در همین زمینه تعداد سه هزار و 737 نفر از زنان تحت پوشش بهزیستی استان طی چهار سال اخیر توانمند شده و از چرخه حمایتی این مجموعه خارج شده اند که در این رابطه نیز رشد سه برابری را شاهد بوده ایم.
ارشدزاده، برنامه ریزی اصولی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی را از دیگر اولویت های دولت تدبیر و امید دانست و از رشد 30 درصدی راه اندازی و ایجاد مراکز خدمات روان شناسی در استان خبر داد و گفت: در این زمینه طی چهار سال گذشته 82 مرکز با افزایش 27 درصدی خدمت گیرندگان ایجاد شده است.
به گفته وی، بهزیستی آذربایجان شرقی در بخش ایجاد و راه اندازی مراکز ترک اعتیاد نیز به خوبی وارد عمل شده و در این رابطه رشد 17 درصدی طی چهار سال اخیر نسبت به دولت دهم را شاهد بوده ایم که خدمت گیرندگان در این حوزه نیز افزایش 70 درصدی را به ثبت رسانده است.
ارشدزاده با بیان اینکه ایجاد موسسات پیشگیری از آسیب های اجتماعی با رویکرد اجتماع محور تعریف شده است، یادآور شد: در این حوزه نیز تاکنون 235 مرکز در آذربایجان شرقی راه اندازی شده که رشد 65 درصدی داشته و تعداد خدمت گیرندگان نیز دو برابر شده است.
وی با اشاره به اقدام گسترده بهزیستی در حوزه توان بخشی، گفت: تا پیش از دولت یازدهم 44 هزار نفر از مددجویان تحت پوشش از خدمات این حوزه بهره مند بودند که این رقم در حال حاضر با 32 درصد رشد به 58 هزار نفر رسیده است.
ارشدزاده به رشد پنج برابری تجهیزات و امکانات خدماتی به معلولان استان اشاره کرد و افزود: هم اکنون پنج هزار و 500 نفر از مددجویان از امکانات مزبور به صورت مستمر بهره مند می شوند که این رقم در چهار سال قبل دو هزار و 700 نفر بود.
وی، تعداد مستمری بگیران بهزیستی آذربایجان شرقی را 16 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این آمار در سال 1392 حدود 12 هزار نفر بود که رشدی معادل 30 درصد را نشان می دهد و مبالغ حمایتی از این افراد نیز بیش از چهار برابر شده است.
ارشدزاده، میزان مستمری مددجویان تحت پوشش بهزیستی استان را حداقل یک میلیون و 500 هزار ریال و حداکثر چهار میلیون و 600هزار ریال اعلام کرد.
وی، توجه به اجرای طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه را یکی از طرح های اولویت دار بهزیستی آذربایجان شرقی طی سال های اخیر عنوان و اظهار کرد: تا پیش از دولت یازدهم 50 درصد استان تحت پوشش این طرح قرار داشت که در پایان سال 1395 این فراوانی به 100 درصد رسید.
ارشدزاده با بیان اینکه طرح فوق در مناطق روستائی اجرائی شده است، گفت: تعداد افراد تحت پوشش این طرح در سال های گذشته پنج هزار و 286 نفر بود که این رقم هم اکنون به 23 هزار نفر رسیده است.
وی ادامه داد: طرح توان بخشی مبتنی بر جامعه در شهرهای زیر 20 هزار نفر نیز به زودی شروع می شود.
مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی از رشد پنج برابری کمک های مردمی به بهزیستی استان طی چهار سال گذشته خبر داد و افزود: این کمک های مالی و غیرنقدی در دولت یازدهم به بیش از یکهزار و 510 میلیارد ریال رسیده است.
ارشدزاده ، رشد 65 درصدی به بیماران قطع نخاعی، افزایش کمک های مالی به دانشجویان از 506 نفر به 760 نفر و رشد 100 درصدی شهریه های پرداختی به آنها، رشد شش برابری تامین مسکن مددجویان، افزایش 2.5 برابری تسهیلات اشتغال و رشد افزون بر یک برابری میزان اشتغال مددجویان را از دیگر فعالیت های بهزیستی آذربایجان شرقی طی دولت یازدهم بیان کرد.
وی، رشد 76 درصدی تعداد مهدکودک های آذربایجان شرقی را مورد اشاره قرار داد و گفت: هم اکنون یکهزار مرکز در استان وجود دارد که تا پیش از دولت یازدهم این رقم معادل 650 مرکز بود.
ارشدزاده، تعداد خدمت گیرندگان از مهدکودک های استان را 47 هزار نفر اعلام کرد که رشد 41 درصدی را نشان می دهد و از این تعداد 15 هزار نفر از غذای گرم بهره مند می شوند.
وی، تعداد کودکان بی سرپرست تحت پوشش بهزیستی آذربایجان شرقی را یکهزار و 720 نفر اعلام کرد که نسبت به چهار سال قبل افزایش 72 درصدی دارد.
خبرنگار: سیدیحیی مرتضائی ** انتشار: رستگار
3038/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.