همایش ملی و یکروزه صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران در تبریز برگزار شد.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، دبیر علمی این همایش اظهار کرد: جنگل‌های ارسباران نه به عنوان یک جنگل بلکه به عنوان یک باغ اکولوژیکی، هزاران گونه گیاهی را در خود جای داده و در مرکز تحقیقات استان در خصوص جنگلهای ارسباران کارهای متنوع و متعددی انجام شده است.
 
حسن منیری‌فر ادامه داد: همایش ملی صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران این فرصت را برای ما فراهم کرد تا اقدامات خود را به سمع و نظر فرهیختگان و بخش‌های متناظر رسانده و علاوه بر آن از دستاوردهای سایر دانشمندان و محققان استفاده کنیم.
 
وی اظهار کرد: حفاظت و صیانت از جنگل‌های ارسباران جزو هسته‌های کلیدی سند تدبیر و توسعه استان در بخش کشاورزی است که مسئولان استانی هم به اهمیت آن پی برده اند.

وی گفت: سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی اهداف متعددی دارد که یکی از مهمترین آن اهداف، حفظ ذخایر ژنتیکی و حفظ تنوع زیستی است و برنامه‌های گسترده‌ای را برای در سال‌جاری در سطح کشور در نظر گرفته که این همایش، از جمله‌ی برنامه‌هاست .
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در راستای عملیاتی کردن نتایج همایش‌ها، خاطرنشان کرد: امید است که نتایج این همایش در عمل نیز پیاده شده و برای استان خیر و برکت را به همراه داشته باشد.
 
منیری‌فر بیان کرد: در این مرکز بیش از 1300 گونه از جنگل‌های ارسباران وجود دارد و این تنوع بسیار غنی، نشانگر ارزش و اهمیت این گنج عظیم است.
 
وی با اشاره به اینکه یکی از اولویت‌ها و اهداف همایش تبیین اهمیت جایگاه علمی و غنای زرم پلاسمی این مجموعه است، گفت: از دیگر اهداف همایش ایجاد حساسیت، انگیزه و توجه بیش از پیش برای حفاظت و احیای جنگل‌ها، شناسایی پتانسیل‌های موجود و بررسی مسائل پیش روی جنگلداری و جنگل و همچنین جمع‌بندی نکته نظرات و یافتن راهکارهای مناسب و ارائه آن به مسئولان است.
 
رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان، اظهار کرد: تدوین سند راهبردی صیانت و حفاظت از جنگل‌های ارسباران با همکاری ارگان‌های مرتبط دیگر بزودی تهیه و در اختیار مسئولان کشوری و استانی قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.