به گزارش شنبه ایرنا، امین امینیان در دومین همایش شعر و موسیقی قره داغ که با حضور هنرمندان شهرستان های اهر، کلیبر، خداآفرین، هوراند، هریس، ورزقان و جلفا برگزار شد، با قدردانی از همراهی و همکاری سایر شهرستان ها در برگزاری دومین همایش شعر و موسیقی قره داغ، ابراز امیدواری کرد این همایش در سال های آینده به صورت جشنواره برگزار شود.
وی گفت: صیانت از فرهنگ و هنر بومی و اصیل منطقه، گسترش زمینه های فرهنگی بین شهروندان، انتقال فرهنگی و ارتباط میان نسلی و ایجاد زمینه برای گرایش جوانان به سوی هنر وموسیقی اصیل منطقه، ایجاد بستر مناسب برای افزایش نشاط اجتماعی و شناساندن جاذبه های قره داغ از اهداف برگزاری این همایش است.
معاون فرهنگی و هنری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی نیز در این همایش، خداآفرین را خاستگاه اصلی موسیقی آشیقی و شعر و ادب خواند.
علی محرمی گفت: برای رسیدن به ثبات در سایر حوزه ها باید حوزه فرهنگی به ثبات برسد و قابلیت ها و ظرفیت های منطقه معرفی شود.
وی ادامه داد: برای جلوگیری از آسیب های اجتماعی نیازمند تقویت و گسترش فرهنگ و هنر هستیم و منطقه ارسباران به خاطر ظرفیت ها وقابلیت هایی که دارد در حوزه فرهنگ و هنر حرف اول را در استان می زند.
محرمی، نگاه دولت در تولیدات مختلف را نگاه متوازن نام برد و افزود: با حاکمیت گفتمان فرهنگی در جامعه مشکلات حل می شود.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفری در فاصله 217 کیلومتری شمال آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
7468/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.