به گزارش روز شنبه ایرنا، این همایش یکروزه با برپائی کارگروه های تخصصی پنج گانه در حوزه های کشاورزی، گردشگری، آب، حمل و نقل و بهداشت و درمان به کار خود پایان داد.
فرماندار خداآفرین در این همایش با تاکید بر اینکه نخبگان باید حس تعلق خاطر به زادگاه خویش داشته و بتوانند با هم اندیشی در مسایل ومشکلات منطقه راهکار ارایه دهند، گفت: نخبگان فکری به عنوان مغز سیستم توسعه، صاحبان اندیشه، نظر و تولید کنندگان فرهنگ وهنر هستند و باید نظریه پردازان توسعه باشند.
امین امینیان برگزاری این همایش را گام نخست در راه طولانی و مستمر توسعه با همراهی نخبگان دانست و با بیان اینکه رکن و محور توسعه همه جانبه یک منطقه مستلزم داشتن نیروی انسانی دانا و کارآمد است، نخبگان را بر دو نوع نخبگان فکری و نخبگان ابزاری تقسیم کرد.
وی افزود: نخبگان فکری با تولید اندیشه روش و راهبرد اندیشه توسعه را ارایه دهند و نخبگان ابزاری که صاحبان قدرت و ثروت هستند این اندیشه را از حوزه ذهن به عین آورند.
وی با اشاره به اینکه نخبگان فکری خداآفرین در مناطق دیگر ساکن هستند، اظهار کرد: توسعه همه جانبه شهرستان اقتضا می کند که نخبگان فکری را شناسایی و با حمایت مادی ومعنوی در جهت تحقیق و پژوهش آنان در زمینه توسعه منطقه بهره مند شویم.
امینیان با تاکید بر ضرورت معرفی و سازماندهی نخبگان، گفت: این گروه فرهیخته می توانند از طریق راههای مختلف در فضای مجازی به تبادل آرا در راستای توسعه منطقه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی نیز در این همایش، گفت: سند توسعه شهرستان باید با همفکری نخبگان عملیاتی شود.
قلی الله قلی زاده با تاکید بر ضرورت همفکری، تعامل و هماهنگی بین برنامه ریزان در جهت توسعه خداآفرین، انجام فعالیت های سازگار با اقلیم و شرایط محیطی شهرستان از جمله کشاورزی، دامداری و گردشگری را توجیه پذیر دانست.
وی ادامه داد: تغییر کشاورزی و دامداری سنتی به صنعتی و ایجاد زیرساخت در حوزه گردشگری موجب بهبود وضعیت اشتغال و معیشت مردم منطقه می شود.
شهرستان خداآفرین با جمعیت 35 هزار نفری در فاصله 217 کیلومتری شمال آذربایجان شرقی قرار دارد.
خبرنگار: الهام جوادزاده** تنظیم: مرتضائی**انتشار: عزیزی راد
7468/3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.