به گزارش روز یکشنبه ایرنا، بابک نهرین در گفت و گو با خبرنگاران در تالار قبه‌زرین تئاتر شهر تبریز افزود: این آثار از شهرستان‌های مختلف استان در این جشنواره شرکت کرده و پس از رتبه‌بندی در دو بخش به رقابت می پردازند.
وی با بیان اینکه کارهایی که دارای نویسنده انگلیسی بودند اجازه حضور در جشنواره را نداشتند، اظهار کرد: 19 اثر در بخش مسابقه و 6 اثر نیز در بخش تجربه‌های نو که مختص جوانان تازه دانش آموخته رشته تئاتر یا محصلان این رشته است، به رقابت می پردازند.
دبیر بیست و نهمین جشنواره استانی تئاتر استانی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: بخش دوم این جشنواره برای اولین بار برگزار می‌شود.
نهرین ادامه داد: امسال همچنین برای اولین‌بار در طول 29 سال این جشنواره، شاهد حضور نمایش‌های ترکی در جشنواره از جمله 'زینب پاشا'، 'آپاردی سللر سارانی' و 'اتابک پارکینین تراژدیسی' هستیم.
وی گفت: امروز (یکشنبه) زنگ افتتاح جشنواره با اجرای یک نمایش به صدا درمی‌آید و آئین اختتامیه نیز در 24 شهریور برگزار می شود.
دبیر بیست و نهمین جشنواره تئاتر استانی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: از بین آثار شرکت‌کننده در جشنواره، 2 اثر به جشنواره تئاتر فجر معرفی می‌شود و از بین کارها و تجربه‌های نو، 2 اثر فرصت اجرای عمومی و حضور در جشنواره‌های دیگر را پیدا می کند.
نهرین با بیان اینکه در سال اخیر 60 نمایش در مجموعه تئاتر شهر تبریز اجرا شده است، افزود: در روز اول جشنواره، عکس پیشکسوتان تئاتر استان در راستای اهداف انجمن معرفی تاریخ تئاتر 120 ساله تبریز رونمایی می شود.
خبرنگار: پرویز بابائی ** انتشار دهنده:رستگار
8023/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.