به گزارش ایرنا، سید شمس الدین مراثی روز چهار شنبه در مراسم راه اندازی واحد جهاد دانشگاهی در شهرستان عجب شیر اظهار کرد: تقویت تولید ملی و ایجاد اشتغال از مولفه‌های اقتصاد مقاومتی است و جهاد دانشگاهی با استفاده از توانمندی‌های خود می‌تواند روش‌های نوین علمی در پویایی اقتصاد و حمایت از تولید را ارائه داده و زمینه ‌ساز ایجاد اشتغال پایدار در کشور شود.
وی افزود: تأسیس واحد جهاد دانشگاهی در شهرستان عجب شیر کمک خواهد کرد تا وارد کارهای پژوهشی و تحقیقاتی متناسب با شرایط جغرافیایی و منطقه‌ای شهرستان شویم.
وی با اشاره به وجود گیاهان دارویی خاص در منطقه عجب شیر افزود: جهاد دانشگاهی می ‌تواند از خروج منابع طبیعی عجب شیر با فعالیت‌های تخصصی پژوهشی و پزشکی جلوگیری کند.
فرماندار عجب شیر با اشاره به فعالیت‌ های جهاد دانشگاهی در حوزه‌ صنعت، گردشگری، آموزش و اشتغال، ادامه داد: شهرستان عجب شیر یکی از قطب ‌های گردشگری استان است و این نهاد با فعالیت علمی و دقیق می تواند در این عرصه نیز کمک حال شهرستان باشد.
مراثی با بیان اینکه بیکاری و آسیب ‌های آن از مهمترین معضلات شهرستان عجب شیر است تاکید کرد: با توسعه آموزش و تولید، اشتغال نیز ایجاد خواهد شد و از جهاد دانشگاهی به عنوان مرکز آموزش‌های تخصصی و کارآفرین انتظار می ‌رود با فعالیت در این عرصه، به اشتغال ‌زایی منطقه کمک کند.
وی افزود: شهرک‌ های صنعتی عجب شیر ظرفیت خوبی برای پژوهش ‌های جهاد دانشگاهی دارند و همکاری این دو نتایج تاثیرگذاری برای جهاد و شهرستان خواهد داشت.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.