به گزارش ایرنا، محمد محمدپور روز پنجشنبه در مراسم اختتامیه نمایشگاه هنری هنرمندان شهر تبریز که به همت دانشگاه آزاد اسلامی تبریز برگزار شد، اظهار کرد: آذربایجان شرقی و تبریز خاستگاه هنرهای متعدد، فرهنگ و اندیشه، خاستگاه فرهنگ و تمدن است و در عرصه های مختلف ردپای هنرمندان و فرهیختگان آذربایجان شرقی مشهود است.
وی افزود: در دنیای امروز هنرمندان به عنوان سرمایه های ملی و انسانی و آثار آنها به عنوان سرمایه های معنوی محسوب می شوند و ما سرمایه های بزرگ انسانی، مادی و معنوی داریم که به اعتبار هنرمندان و فرهیختگان استان و شهر به وجود آمده اند.
محمدپور ادامه داد: هنوز فرهنگ و هنر جایگاه اصلی خود را در جامعه ما ندارد و در اذهان عمومی فرهنگ و هنر سربار بخش های دیگر تلقی می شود، در صورتی که فرهنگ و هنر به عنوان سرمایه سایر بخش هاست.
وی گفت: آثار هنری هنرمندان ثروت ملموس ملی هستند و برنامه ریزان کشور باید بر این باور باشند فرهنگ و هنر می تواند سهم مهمی در اقتصاد داشته باشند.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد آذربایجان شرقی از برگزار کنندگان این نمایشگاه تقدیر کرد و گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تبریز با برگزاری این نمایشگاه باعث شد تمامی هنرمندان برای اولین بار گردهم آیند و آثار خود را به نمایش گذارند.
در نمایشگاه مزبور بیش از 100 اثر هنری در زمینه نقاشی و خوشنویسی به معرض دید گذاشته شد.
تنظیم: مرتضایی**انتشار: عزیزی راد
3038/518
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.