به گزارش ایرنا، محسن عرب باغی روز پنجشنبه در مراسم افتتاح مجتمع بین راهی طوعلی سفلی و ساماندهی مسیر داخلی روستای جانانلو با اشاره به اینکه دولت حامی رشد اقتصادی به ویژه در مناطق محروم است، افزود: اگر مناطق آزاد مورد حمایت جدی دولت و مردم باشد،برای منطقه پیشرفت حاصل می شود.
وی افزود: در شهرستان جلفا دو میلیون مترمربع ساخت و ساز انجام شده که منجر به توسعه منطقه از نظر صادرات کالا، صنعت کشاورزی و گردشگری این شهرستان شده است.
عرب باغی گفت: منطقه آزاد خداآفرین نیز قابل سرمایه گذاری است و برای توسعه اشتغالزایی باید کالاهای صادراتی تولید شود.
وی تولید محصولات کشاورزی به روش کنونی را منسوخ دانست و افزود: باید با روش های جدید و به روز در جهت افزایش ارزش افزوده و راندمان تولید اقدام و در کنار آن صنایع تبدیلی نیز ایجاد شود.
نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اقدامات باید مطابق نیاز منطقه و مردم و در راستای ایجاد زیر ساخت ها ی توسعه انجام شود.
قلی الله قلیزاده خواستار استقرار معاونت توسعه و برنامه ریزی منطقه آزاد در مرکز خداآفرین و توجه مسئولان جلفا به این شهرستان شد و افزود: منطقه آزاد ارس بزرگترین ابزار و جاذبه برای توسعه و پیشرفت است.
وی همچنین بر راه اندازی کالای همراه مسافر و استفاده مردم از این فرصت در محدوده خداآفرین تاکید کرد.
مجتمع بین راهی طوعلی سفلی شامل دو باب نماز خانه، 6 چشمه سرویس بهداشتی و یک دهنه بوفه با مساحت 110متر مربع و با اعتبار یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.
شهرستان خداآفرین با جمعیتی در حدود 35 هزار نفر در 230 کیلومتری شمال غرب تبریز در حاشیه رودخانه مرزی ارس واقع است.
خبرنگار:الهام جوادزاده ** انتشار: رستگار
7468/6132/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.