به گزارش ایرنا، محمدرضا فرجی‌پور روز پنجشنبه در نشست کارشناسان و فعالان عرصه سایبری آذربایجان شرقی در تبریز افزود: در بازدیدهای صورت گرفته، آذربایجان شرقی اولین استانی است که با صراحت و دقت به مشکلات فضای سایبری خود واقف است و این نشان از رصد دقیق مشکلات توسط مدیران و اشراف آنها بر این موضوع دارد.
وی ادامه داد: اینکه همه اعم از دانشگاهیان، شرکت های سایبری و مدیران ارشد استان دغدغه امنیت کشور را دارند مغتنم و ارزشمند است.
فرجی‌پور اضافه کرد: ما باید استانداردهای امنیت جهانی را بومی سازی کنیم و استانداردهایی دیگری را برای خود تعریف کنیم.
وی همچنین با تاکید بر آموزش و فرهنگ سازی در این حوزه ابراز امیدواری کرد که با ایجاد شبکه ملی اطلاعات بسیاری از مشکلات این فضا مرتفع شود.
وی با تأکید بر بحث امنیت در دستگاه های اجرایی اظهار کرد: رعایت نکردن مولفه های امنیت علاوه بر اینکه با حیثیت و اعتبار آن ارگان ارتباط مستقیم دارد از ریسک تجاری بالایی نیز برخوردار است.
مدیرکل پدافند غیرعامل آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: اداره کل پدافند غیرعامل، دیپلماسی هدفمند و فعالی را در سطح استان دنبال کرده که به واسطه آن توانسته تعامل سازنده ای با ارگان های تأثیرگذار در فضای سایبری استان ایجاد کند.
احمد جهانسری افزود: نهادینه سازی فرهنگ، ادبیات و مفاهیم سایبری و مشارکت جدی ظرفیت‌های بخش دولتی و خصوصی از اهداف اداره کل پدافند غیرعامل بوده است.
وی ادامه داد: اداره کل پدافند غیرعامل استان توانسته با همکاری اساتید دانشگاهی استان، یک تیم قوی سایبری راه اندازی کند که این تیم بازوی مشورتی استاندار و معاونان ایشان بوده و توانسته با مدیریت صحیح استان را از بحران های سایبری همانند بحران باج افزارها به سلامت عبور دهد.
جهانسری گفت: معتقدیم که در فضای سایبری با برخی خلاء های قانونی و موازی کاری ها روبه‌رو هستیم و تا زمانی که عزمی راسخ برای حل این مشکلات وجود نداشته باشد نابسامانی و هرج و مرج در این حوزه امری بدیهی خواهد بود.
پدافند غیرعامل به معنای کاهش آسیب‌پذیری در هنگام بحران، بدون استفاده از اقدام نظامی و صرفا با بهره‌گیری از فعالیت‌های غیرنظامی، فنی و مدیریتی است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار: رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.