به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تبریز با اشاره به اینکه مسلمانان میانمار اقدام به مهاجرت به بنگلادش کرده اند ولی مردم مظلوم منطقه همچنان آماج وحشیانه‌ترین حملات قرار دارند، اظهارکرد: طبق آمار، اجساد سوخته و سربریده در میانمار بیش از 500 نفر اعلام شده که متاسفامه تعداد زیادی از آنها کودک هستند.
وی با اشاره به استفاده ابزاری جامعه استکباری از حقوق بشر اظهارامیدواری کرد: با توجه به اقدامات دستگاه دیپلماسی کشورمان در راستای تحریک جامعه جهانی و کشورهای مسلمان برای واکنش مناسب به این نسل‌کشی و تاکیدات رهبر فرزانه انقلاب، هر چه زودتر اقدامات عملی برای کاهش درد و رنج مردم مظلوم صورت گیرد و در آینده شاهد چنین فجایعی نباشیم.
وی همچنین به 2 هزار کشته مردم یمن در اثر وبا بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی اشاره کرد و گفت: کجایند آنهایی که مدعی حقوق بشرند؟
امام جمعه تبریز با اشاره به افزایش بهانه‌جویی‌های اخیر آمریکا در رابطه با فعالیت موشکی ایران، گفت: آمریکا بازدید از مراکز نظامی ما را به منظور نقض برجام مطرح می‌کند ولی باید بداند این آرزو را به قبر خواهد برد.
وی به برگزاری مراسم باشکوه تشییع و تدفین شهید جنگجو ( فهمیده آذربایجان ) و حضور جوانان در این مراسم اشاره کرد و گفت: مادر این شهید بعد از آرام گرفتن فرزندش، به وی ملحق شد.
امام جمعه تبریز با اشاره به مناسبت های هفته و تبریک عید غدیرخم خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در سخنرانی سرنوشت‌ساز خود در غدیرخم تاکید کردند که افراد حاضر در این مراسم موظف به رساندن پیام غدیر‌خم به سایران هستند.
وی با بیان اینکه جلوه سیاسی خطبه غدیر استمرار ولایت تا آخر دنیاست، گفت: پیوند نبوت و امامت، آینده‌نگری، شایسته‌سالاری، پرهیز از ترس و تهدید و مرجعیت اهل بیت نمونه‌هایی از اندرزهای واقعه غدیر است.
وی با اشاره به اینکه امروز 17 شهریور یادآور قیام جمعه سیاه و کشتار مردم بی‌دفاع ما در میدان ژاله سابق تهران است، گفت: تردید و تزلزل در اراده رژیم در رویارویی با انقلابیون از جمله پیامدهای 17 شهریور سال 57 بود.
امام جمعه تبریز به سالگرد وفات آیت‌الله طالقانی اولین امام جمعه تهران اشاره کرد و گفت: هیچ‌گاه فعالیت‌های سیاسی و فرهنگی ایشان فراموش نخواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: شهید طالقاتی مدام در زندان‌ها به سر می‌برد و امام در حق ایشان فرمودند که آیت‌الله طالقانی نقش ابوذر را برای انقلاب داشت.
حجت الاسلام آل هاشم به سالگرد روحانی مبارز شیخ محمد خیابانی هم اشاره کرد و گفت: مسوولان فرهنگی باید به نقش این مرحوم در جامعه توجه کنند زیرا از جمله مبارزانی در زمان قاجار بود که با استبداد مبارزه کرد.
وی با اشاره به فرا رسیدن روز سینما، گفت: باید به نقش سینما و هنر پاک در انقلاب توجه کرد زیرا سینما به عنوان هنری مدرن و مخاطب‌گرا دارای مزایا و معایبی است.
امام جمعه اضافه کرد: با توجه به اینکه سینما یک هنر است و خیلی‌ها برای سوءاستفاده از آن خیز برداشته‌اند، باید هنرمندان متعهد و انقلابی در به تصویر کشیدن فداکاری‌های انقلابیون تلاش بیشتری داشته باشند.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز از فاطمه و محدثه وحیدی 2 خواهر حافظ کل قرآن کریم همچنین علی حامد حقدوست هنرمند عکاس تبریزی به خاطر موفقیت در کسب عنوان برتر عکاس مستند سال کشور تجلیل کرد.
خبرنگار: پرویز انصاری ** انتشار: رستگار
3071/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.