به گزارش ایرنا، محسن قادری روز سه شنبه در دومین جلسه کارگروه سلامت، ایمنی و امنیت غذایی شهرستان با اشاره به در گروه هدف بیماری های غیر واگیر شهرستان 35 هزار و 593 نفر قرارداد افزود: از این تعداد 18هزار و 509 نفر در روستاها و 17هزار و 84 نفر در شهرها هدف گذاری شده اند.
وی به اجرای برنامه کنترل چهار بیماری غیرواگیر شامل قلبی وعروقی، دیابت، بیماری های مزمن تنفسی و سرطان های دهانه رحم، پستان و روده بزرگ اشاره و برارزیابی و ارائه خدمات رایگان به این گروه پرخطر از سوی مراکز بهداشتی درمانی شهری و روستایی خبرداد.
قادری با اشاره به فاکتورهای خطرساز سلامت در شهرستان عجب شیر، اظهار کرد: افزایش سه برابری مصرف نمک، 2.5برابری روغن و 2.5 برابری شکر در زندگی روزمره مردم موجب شده که از هر 2.5 نفر فوتی در عجب شیر، یک نفر در اثر بیماری قلبی عروقی فوت کند.
وی با بیان اینکه بررسی های آماری شبکه بهداشت و درمان عجب شیر نشان دهنده پیشی گرفتن مرگ و میرها به علت بیماری های غیرواگیر در این شهرستان است، اظهارکرد: بیماری های غیرواگیر قلبی عروقی، سوانح و سرطان به ترتیب رتبه های اول تا سوم علت مرگ و میرها دراین شهرستان را به خود اختصاص داده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان همچنین از راه اندازی سامانه بی خطرساز پسماندهای پزشکی در بیمارستان شهرستان خبرداد و افزود: برای داشتنی محیطی سالم و بهداشتی باید طرح های کنترل حیوانات ولگرد، رفع مشکل فاضلاب پادگان، کنترل آب شرب روستاهای بوکت و چهاربرود و رفع مشکل فاضلاب شهر جوانقلعه اجرایی شود.
فرماندارعجب شیر نیز در این جلسه بررفع مشکلات بهداشتی و سلامتی مردم شهرستان تاکید و خواستار همکاری ارگان ها و نهادهای شهرستان در تحقق سلامتی مردم شد.
سید شمس الدین مراثی به مشکلات بهداشتی و زیست محیطی ناشی از فعالیت صنایع فولاد در اطراف شهرعجب شیر اشاره کرد و خواستار رفع آلودگی های ایجاد شده از سوی این صنایع ظرف یک ماه آینده شد.
شهرستان عجب شیر با حدود 85 هزار نفر جمعیت در98 کیلومتری جنوب غربی تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: شهرام ناعم وند ** انتشار دهنده:عیسی عطاپور**
7485/3077
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.