به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، پروین اشراقی در بازدید از طرح های بانوان کار آفرین شهرستان مراغه با بیان اینکه دولت تدبیر وامید در راستای توانمندسازی بانوان اقدامات چشمگیری داشته است، افزود: طرح تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین معاونت امور زنان ریاست جمهوری و صندوق کارآفرینی امید یکی از این اقدامات است.
وی ادامه داد: باید همت مضاعف در زمینه اشتعال زنان صورت پذیرد و این وظیفه اساسی ماست تا در راستای اشتغال زنان گام بر داریم.
اشراقی تاکید کرد: در سال‌های اخیر مشارکت زنان در تمام حوزه‌ها به ویژه حوزه اقتصادی رشد داشته به طوری که در آمار اشتغال و بیکاری سال 94 نقش مشارکت زنان استان در بخش اقتصادی 14.6 درصد بوده که نسبت به نرخ مشارکت زنان در کشور رقم بالایی است.
وی افزود: زنان در جامعه امروزی ایران از تحرک و مشارکت اجتماعی، فرهنگی، هنری، علمی، سیاسی و حتی مشارکت اقتصادی بالایی بهره‌مند شده‌اند.
مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی ادامه داد: سند توسعه زنان و خانواده استان با محوریت آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی و کارآفرینی سلامت و آموزش و پژوهش در حال اجراست که از سوی معاونت امور زنان ریاست جمهوری به عنوان طرح قابل اجرا در کل کشور عنوان شده است.
بر اساس این گزارش با حضور مدیرکل بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌شرقی شرکت گل بوته همیلا در زمینه ساخت صنایع تزیینی با ظرفیت اشتغالزایی برای بیش از ۷۰ نفر افتتاح شد و همچنین از یک واحد شیرینی پزی و مرغداری به مدیریت زنان بازدید شد.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: مینا بازگشا ** انتشار : رستگار
6120/6183
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.