با حضور نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای آذربایجان شرقی، فرماندار هوراند و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی گازرسانی به 20 روستای هوراند افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان‌شرقی، نماینده مردم کلیبر، خداافرین و هوراند در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این پروژه گاز رسانی که به صورت نمادین در روستای تازه کند داوودلو از بخش مرکزی هوراند برگزار شد، روستاها را نبض اقتصاد و توسعه هر منطقه و کشور برشمرد و افزود: با توجه و ارائه خدمات مناسب به روستاها می توان زمینه رشد و توسعه یک کشور را نیز فراهم کرد.

قلی اله قلی زاده گفت: روستائیان و عشایر قشر زحمت کش و فعال بوده و روستاها محور توسعه، رشد اقتصادی و اشتغال در جامعه می باشند بنابراین ارائه خدمات مختلف رفاهی، معیشتی، درمانی و زیرساختها در روستاها می تواند علاوه بر جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها باعث تولید و رونق اقتصادی در روستاها فراهم شود.

وی، یکی از عوامل مهاجرت و حاشیه نشینی در شهرها را عدم توجه به روستائیان برشمرد و افزود: توجه و ارائه خدمات به روستائیان می تواند باعث ترغیب روستائیان به تولید و کشاورزی در روستاها شده و جلوی مهاجرت این قشر از افراد جامعه به شهرها را بگیرد و این امر کاهش حاشیه نشینی را در شهرها تقویت می کند.

اله قلی زاده در ادامه افزود: خوشبختانه نظام جمهوری اسلامی به محرومیت زدایی و توسعه روستاها توجه بیشتری دارد و این امر بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به وضوح قابل مشاهده و لمس است چرا که پشتوانه و توسعه هر کشوری توجه به روستاها و روستائیان می باشد.

در ادامه این مراسم مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی مهمترین سیاست دولت تدبیر و امید را توجه به مناطق محروم و روستایی در کشور عنوان کرد و افزود: دولت برای توسعه و عمران و آبادانی روستاها تمام تلاش خود را انجام داده به طوری که از بدو تأسیس دهیاری ها در کشور بیش از 70 درصد کل اعتبارات دهیاری ها توسط دولت تدبیر امید به حساب دهیاران واریز شده است.

تقی کرمی افزود: از سهم اعتبارات دهیاران کشور برای دهیاران استان آذربایجان شرقی، تاکنون 460 میلیارد تومان اعتبار به حساب دهیاران واریز شده و در این میان سهم دهیاران شهرستان هوراند تا پایان مرداد ماه سال 96 بیش از شش میلیارد ریال می باشد که امیدواریم تا پایان سال این رقم را به بیش از هیجده میلیارد ریال اعتبار به دهیاران شهرستان هوراند برسانیم.

وی توجه و نگرش دولت در پیشرفت و آبادانی روستاها را رمز موفقیت و توسعه در کشور عنوان کرد و افزودامیدواریم با مشارکت مردم و مسئولین و اختصاص اعتبارات لازم در آینده شاهد پیشرفت، عمران، آبادانی و تولید و اشتغال در روستاها باشیم.

در پایان این مراسم مردانیان، فرماندار هوراند با اشاره به گاز رسانی به 93 درصد از روستاهای این شهرستان گفت: امیدواریم تا دهه فجر امسال شاهد افتتاح، گازرسانی و افزایش آن به 96 درصد از روستاهای باشیم.


انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.