مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اشتراکات فرهنگی میان تبریز و جمهوری آذربایجان، از تبریز 2018 به عنوان فرصتی ارزشمند برای تعمیق تعاملات فرهنگی یاد کرد.
به ‌گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، مرتضی آبدار در جمع مدیران و خبرنگاران رسانه‌های جمهوری آذربایجان در تبریز گفت: با توجه به پیشرفت چشمگیر گردشگری جمهوری آذربایجان در سال‌های اخیر، رسانه‌های این کشور می‌توانند در معرفی و تبلیغ تبریز 2018 نقش اثرگذار داشته باشند و از سوییبا توجه به اینکه سال 2019 باکو پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شده است رسانه‌های تبریز و استان نیز می‌توانند عهده دار معرفی و تبلیغ این رویداد باشند.
وی افزود: میراث غنی فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و صنایع دستی متنوع تبریز و استان می‌تواند از طریق رسانه‌های جمهوری آذربایجان هر چه بیشتر معرفی شود که این امر در جذب گردشگران آذربایجانی و نیز هدایت سایر گردشگران ورودی به این کشور به تبریز نقش مهمی دارد.
مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ثبت دو اثر جهانی از استان در فهرست یونسکو و ثبت تبریز بعنوان شهر جهانی فرش دستباف گفت: برای استفاده از این عناوین بین المللی در جذب گردشگران نیاز داریم تا از تعاملات بین المللی در حوزه رسانه بهره کافی ببریم که این امر با برگزاری چنین برنامه‌هایی محقق می‌شود.
"طاهرآیدین اوغلو" سرپرست این گروه در این نشست با اشاره به جذابیت‌های بی شمار تبریز گفت: آمده‌ایم تا زیبایی‌های دیده شده و نشده تبریز را از قاب قلم و دوربین در جمهوری آذربایجان به تصویر بکشیم، زیبایی‌هایی که هر کدامشان برای ما بسیار خوشایند است.
وی تاکید کرد: لازم است رویدادهایی با محوریت اشتراکات فرهنگی، اجتماعی و تاریخی فی مابین تعریف شود تا از این طریق گام هایی در راستای توسعه گردشگری و تبریز 2018 برداشته شود.

انتهای پیام
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.